/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
fagprøve
Fra : betterøv
Vist : 813 gange
120 point
Dato : 10-06-08 13:57

Jeg skal igang med at skrive fagprøve, når jeg nu afslutter min advokatsekretæruddannelse.

Er der nogen, der har en god idé til en anderledes vinkel? Er ret overbevist om, det skal høre under familie/arveret.. Men der er så mange, der har skrevet om den nye arvelov eks. Det kunne være fedt at skrive om noget nyt.. Og jeg skal kunne relatere til sekretærens vinkel (den praktiske)..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-08 14:31

Er det normalt du ikke er tilfreds med de svar du får?
eller annullerer du bare dine spørgsmål når du har fået et svar?

- Ubesvarede   2
- Besvarede   0
- Annullerede   2
- Slettede   0

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : betterøv

Dato : 10-06-08 14:35

ØØh.. jeg har aldrig selv annulleret noget spørgsmål?

Jeg har vist bare gået og ventet på et svar, jeg kunne bruge, og de er ikke kommet.. Jeg ved ikke, om de så slettes/annulleres automatisk?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 14:42

Citat
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 3 måneder, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point.

Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 3 måneder vil du automatisk modtage 5 ledige point.
http://www.kandu.dk/faq.aspx#25

Kommentar
Fra : betterøv

Dato : 10-06-08 14:45

Ser man det.. Så blev jeg så klog! Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-06-08 14:51

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 10-06-08 21:11

Hvad med at kigge lidt på den nye forældreansvarslov som trådte i kraft 1. oktober 2007.

Den bliver ikke helt bugt efter hensigten af statsforvaltningen, og den skal op til revurdering i folketinget senere i år. Kritikken går bl.a. på at nu får forældre samvær med børnene selvom de er voldelige. Du kan feks dele den op, hvis det bliver for omfattende.

Samvær
Forældremyndighed
osv....

Jeg kan henise dig til et forum, hvor den er meget på tale, da flere medlemmer har problemerne inde på livet og kan loven forfra og bagfra.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-06-08 09:37

Du kunne jo også overveje at skrive om ejendomshandel, hvis valget er frit...

Set fra sekretærens vinkel har du digital tinglysning som noget nyt - når den altså kommer engang...

Du kan da også kaste dig over inkasso og den såkaldte "forenklede" proces - og det tvivlsomme i forenklingen.

Er lidt nysgerrig: Hvor tager du din adv.sekr.eksamen, siden du skal skrive fagprøve...? Vi andre gik bare til eksamen, hvor vi skulle svare på et hav af spørgsmål i alle kategorier.

Held & lykke med opgaven!

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 11-06-08 15:51

Ysseven...

Er din eksamen 8-10 år gammel eller mere ? Ved at man begyndte på fagprøver i slutningen af 90´erne.

Kommentar
Fra : betterøv

Dato : 13-06-08 08:00

Ja, det er sådan man gør idag. Man afslutter sin uddannelse med en fagprøve, man skal op at forsvare.

Det foregår på Mommark Handelskostskole på Sydals (Business College Syd) som vist er det eneste sted i landet, man uddanner elever, efter Niels Brock er lukket..