/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Rosenhovedet Dværgpapegøje ..
Fra : Scrub
Vist : 1554 gange
100 point
Dato : 10-06-08 13:17

Hej :)

Jeg købte en Rosenhovedet Dværgpapegøje her i lørdags. Den er omkring de 8 uger gammel, og ikke helt tam endnu. Da jeg købte den var den i bur med 20 andre fugle, i en åben butik (folk kunne komme og gå som de ville.)
Jeg har haft sådan en papegøje før, og de er SÅ forskellige de to!
Den nye, spiser og drikker HELE tiden. Efter det, lægger den sig til at sove!
Af udseende ser den ikke så rask ud, da den har - rundt om højre øje - en slags fjermangel.
næsten kun hud :(

Hvad er der galt med den?
Horfor spiser og drikker den så meget?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-08 13:25

jeg ville ikke være urolig så længe den spiser og drikker, for det gør syge dyr ikke.

Den har været vant til at skulle være hurtig for at få mad, da den gik sammen med så mange andre fugle, at den ikke har vænnet sig til at der er rigeligt med mad endnu.

Tillykke med papgøj

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 13:37

Hmm .. Tak for synspunktet.
Så det vist aldrig på den måde ..
Lyder sku logisk nok :)

Jo tak - Må jeg skrive en pm hvis der sker noget med den?
Så ku det være du havde et svar på det :p

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-08 13:50

Du må da godt skrive mig en pm, men så får du et tlf nummer til en jeg kender der har forstand på
papegøjer, jeg så bare sådan lidt logisk på ---- har spist på pensionat

Godkendelse af svar
Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 16:32

Tak for svaret Nordsted1.
jeg skriver lige hvis det er :)