/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Slagter eller slagteri
Fra : Peachez
Vist : 2016 gange
164 point
Dato : 10-06-08 11:01

Hej alle sammen
I har alle sikkert hørt om B.A.R.F., men det er sq noget dyrt noget, hvis man skal købe det hele i barf-centerne. Så derfor vil jeg hører, om der er nogen herinde jammerbugt kommune eller andre steder i Nordjylland, som slagter flg. dyr:
And
Hest
Kanin
Får/lam
Køer
Kylling
Hjort
eller som kan skaffe fisk, som alligevel bare skal smides ud?

Det jeg kan bruge er:
Lever
Nyrer
Hjerter
Maver
Andre affaldskød, som måske alligevel bare bliver smidt ud :)

Håber der er nogen, som kan hjælpe derude..

På forhånd maaange tak
Line, Freia og Nova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 12:01

Er der virkelig ingen fiskere i Løkken mere?
Der er kommet et slagteri i Vrå, i Hjørring blev et nedlagt og der blev da vist oprettet et nyt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 12:12

I Sæby er der et stort svineslagteri: "Danich Crovn Og nordeuropas største makrelfabrik og i Ålbæk noget med laks.
http://www.virk.dk/myndigheder/FVST/Produktionstal_fra_svine-_kreatur_og_fjerkraeslagterier_samt_vildtbehandlings-_og_opskaeringsvirksomheder_-_indberetning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-08 12:51

Hvor du kan få tingene, kan jeg ikek hjælpe dig med, udover at lede efter slagterie/fjerkræslagterier, men jeg tvivler på du får noget ud af det, da der er strenge ristriktioner på slagteaffald.

Citat
Lever
Nyrer
Hjerter

Men de ting du nævner her, bør kun udgøre en lille del af råfodringen, da du ellers risikerer at hunden bliver syg grundet de store koncentrationer af forskellige vitaminer og mineraler og protein i indmad.

Magert regulært kød og brusk er meget bedre.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 13:17

http://www.virk.dk/myndigheder/FVST/Produktionstal_fra_svine-_kreatur_og_fjerkraeslagterier_samt_vildtbehandlings-_og_opskaeringsvirksomheder_-_indberetning

Jørgen Kristensen
Adresse: Industrivej 7
9440 Aabybro

Tlf.: 98 24 18 93
Fax:
Mail:

Hjemmeside:
her er både tlf nr o adresse på det nye slagteri i Vrå
Danis neat compagni kom det til at hedde.http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=vr%c3%a5+slagteri

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 14:03

Jeg har ringet til danish crown og de sælger ikke til private :(

Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad jeg skal med linket?

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 14:11

Jeg vil helst ikke servere gris til mine hunde, da det vidst ikke er specielt godt for dem..

Ham i Aabybro slagter slet ikke mere :(

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 14:30

det ene link skille have nogle adresser på opskæringsvirksomheder, det ande har i hvert fald adressen til det nye slagteri i Vrå
nogle af de andre har adresser på blandt andre fagforeningsfolk der er kendt med slagterivirkskomhed i vendsyssel

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 14:58

Det ser ud til det nye slagteri i Vrå kom til at hedde:Danish Meat Company
http://www.saeby.com/
Ja det er også en stor virksomhed, som måske heller ikke sælger privat.
hvad med nordlaks? Det er måske for langt væk. http://www.nordlaks.no/

Fiskebådene ved Jammerbugten? Blokhus, Løkken, Lyngby, Lønstrup, Tornby Og hvad de hedder alle sammen, Dem skal man nok have en aftale med - ellers ryger den slags nok i havet inden de slæber båden op.
Der er også nogle småbåde ved Hirtshals og andre steder - fritidsfiskere som renser deres fisk selv

ellers er der masser af fiskerivirsomheder i Hirtshals + fiskeforretninger med mindre mængder affald

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 15:24

Nu har jeg hjort og ko, så nu mangler jeg bare fisk og lam

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 15:35

Ok dem der sælger kød fra egen gård må jo også have affald, Jeg ved ikke lige hvor de annoncerer; De må jo være til at finde rundt om i aviser.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 15:47
Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 15:58

Så mangler jeg bare kanin eller lam eller begge dele :D

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 16:00
Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 16:05

Du er altså bare en super star varde, men ham her jeg snakkede med, var altså en skovl, han ville ikke sælge noget overhovedet og var ikke særlig venlig :'(

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 16:06

undskyld tastefejl valde* og ikke varde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-06-08 16:12

Næ... man køber vist ikke barf for at spare penge.....

Hvis du vil BARFE, så skal du sætte dig ind i tingene og kontrollere, at kødsammensætningen er i orden. Det duer ikke bare at fodre med affaldskød.

Mange mennesker er gået tilbage til at fodre deres hunde med "hjemmelavet mad" som kan være det billigste og nemmeste hvis man er en familie med bare en enkelt hund.. Du kan fodre din hund med det samme som I andre spiser, når bare du husker to ting: 1) ingen salt i den del, som hunden skal have. 2) MINDST lige så meget kød som I andre får. En hund skal ikke leve af sovs og kartofler, --som de gjorde i meget gamle dage...

Jeg gør det, at Silke får Olivers tørfoder, --men nu hvor hun er rigtig voksen, så får hun også det samme, som jeg selv spiser. Og hvis jeg skal have noget, der ikke passer til hende (salt kød, koldskål el.lign.) Så har jeg altid frikadeller liggende i fryseren, som jeg kan tø et par stykker af efter behov.
Frikadellerne laver jeg af hakket kød, som jeg køber til halv pris på sidste salgsdato i Netto.. Typisk kan jeg få ½ kilo hakket kylling, kalv&flæsk eller okse til 12-13 kr.

Fisk skaffer du ved at tage ud og fiske... Eller det kan være, at du kender nogen, der fisker. Drenge er tit vildere med at fiske end med at spise deres fisk..

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 16:15

Birgitta: der er mange måder og barfe på :) Og det gør ikke noget, at noget af det er affaldskød, så længe det ikke er flere uger gammelt.

www.hundeeksperten.dk , det kunne være, at du skulle læse lidt her :)

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 10-06-08 16:20

hva med en halalslagter

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 16:25

Det lyder ikke lige frem lækkert, men efter hvad jeg har læst, så skulle der vidst ikke være noget galt i det.. (iflg. dyr.besk.)

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 16:26

Men ikke noget, som jeg har lyst til og købe :(

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 16:27

Ham der "skovlen" har sikkert troet at du ville kontrollere et eller andet skat, moms eller om han havde de veterinære forhold i orden.

Kaninslagterier findes der ikke flere af i Danmark Kaniner bliver slagtet privat.
Du kan jo gå på kaninudstillinger - snakke lidt med kaninfolket, jeg ved da mange af dem slagter deres overskud og spiser dem selv.
Det er længe siden at jeg har været sådanne steder, så jeg kender ikke navnene, Måske dem her vil snakke:http://www.123hjemmeside.dk/Bakkegaardenskaniner

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 17:28

Det ligger for langt væk...
Jeg bor i Aabybro :) -Men lam eller får burde da ikke være så svære at skaffe? :S

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 18:08

både ja og nej, det meste af det dybfrosne lamme og fårekød der sælges i Danmark kommer fra Ney-Zeland.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 18:32

Ja så kan jeg godt se, at det er lidt svært :(

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 19:24

Jeg kan ikke finde dem men der er da en del små virksomheder i forbindelse med gårdbutikker.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 164 point
Dato : 10-06-08 19:52

Nygaard’s Geder
Teddy og Ann-Britt Holm Jensen
Rostrupvej 9, Monstrup
9500 Hobro
Tlf.: 9880 2720
Mobil: 6133 9107/406201364
Fax.:
www.rostrupvej.dk
Send en mail: Klik her

9541.
Høgholt’s Geder
Tessa og Ejgil Hedegaard
Høgholtvej 11, Sønderup
9541 Suldrup
Tlf.:9865 3161
Mobil:
Fax.:
www.hoegholtgeder

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 19:58

Høgholt’s Geder
Tessa og Ejgil Hedegaard
Høgholtvej 11, Sønderup
9541 Suldrup
Tlf.:9865 3161
Mobil:

Godkendelse af svar
Fra : Peachez

Dato : 10-06-08 22:02

Du er det man kalder en super star ;) -Du er virkelig sød til og hjælpe.. TUSIND tak..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-06-08 22:08

Tak selv- Det var godt med en regnvejrsdag.!