/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hotmail i Outlook ekspress
Fra : bitt
Vist : 1164 gange
200 point
Dato : 10-06-08 08:50

Halløj nørder

Hvordan er det lige at jeg integrerer min hotmailkonto i OE6, så jeg både kan sende og modtage uden at åbne min browser?

Jeg går ud fra at den løsning der kommer, også kan benyttes til en xxxxx@live.dk adresse, der også er oprettet via hotmail.

På forhånd tak
Per

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 10-06-08 09:45

Hey

På det første link finder du en detajleret guide til opsætinig af hotmail i outlook express

http://www.freeemailtutorials.com/outlookExpress/settingUpOutlookExpress/hotmailAccountSetup.cwd

Endnu en guide
http://www.microsoft.com/windows/ie/ie6/using/howto/oe/setup.mspx

Håber dette kan bruges
/CaiNe

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-08 10:32

Du kan ikke integrere hotmail og live.dk i outlook express og outlook. Det er vel et par år siden at microsoft ændrede det.

Derimod kan det lade sig gøre at integrere gmail i outlook express og outlook.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-08 11:56

Det er kun en betalingshotmail du bruge i Outlook/Express.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 12:17

Brug Windows Live Mail, den ligner Outlook Express med den forskel at der kan du bruge din hotmail: http://get.live.com/wl/all klik på Få Windows Live, vælg fra med hård hånd inden du installerer på den næste side, hvis du vil forsøge om din hotmail kan hentes med Outlook Express (min kan) så klik på Funktioner og på Konti, under fanen Post klikker du på Tilføj ovre til højre og på Post, der starter en guide hvor du først skriver dit navn og siden din e-mail adresse, på næste side skal du der hvor der står POP3 klikke på den lille pil i linjen og vælge HTTP, på linjen som kommer under vælger du Hotmail, felterne derunder kan du ikke ændre men klikker på Næste, kontonavn er din hotmail adresse, eksempel xxxxxx@hotmail.com eller for dig xxxxx@live.dk, adgangskoden er den du bruger til hotmail/live mail og messenger , nu har du forsøgt men det er vistnok rigtig som der skrives ovenover, at det ikke virker med nyere hotmail/live mail adresser

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 12:21

Fra et af Caines link
Citat
Starting in June 2008, you will no longer be able to check your Hotmail emails in Outlook Express; you will instead need to use Windows Live Mail, available for Windows XP and Windows Vista.
det er sikkert spildte kræfter at forsøge brug i stedet for Live Mail

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-06-08 13:45

Tja er det ikke bare spild af tid generelt at bruge Windows mailprodukter - eftersom Gmail også er kommet på markedet der er åbent for alle klienter og ikke licenseret således at M$ må have indsigt i dine mails ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 13:50

Er det så bedre at Google snager i alt hvad du gør på nettet, det synes jeg ikke og har blokeret Google i HOST filen, til gengæld har jeg en superhurtig browser

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-06-08 17:22

Hotmail's stop af adresser i OE, skal nok ses derhend, at ved brug af browser, får man også reklamer med, som MS tjener penge på. Det vil de ikke kunne gøre, nårdu kan hente din post via ex. OE.

Der er jo ikke nogen nu om dags, der giver gratis service. Udgifterne skal tjenes ind et sted fra, og i dette tilfælde er det via reklamerne.

A-pro-pos mail, så bliver det mere og mere udbredt, at mails slæber cookies med ind på din PC.
Så sæt derfor indstillingerne til at frasortere 3.pats cookies, oglad din PC spørge om lov.
Cookies er i de fleste tilfælde ret uskyldige, men kan indholde ting, der med tiden sæber en masse unødvendigt med ind.
Jeg har været udsat for at få 35 cookies ind, bare for lige at hente post,og så lukke ned igen.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-06-08 18:20

Tja - Så længe det bare er en mail - Det eneste tidspunkt jeg bruger google er i min Thunderbird mailklient. Resten af tiden bruger jeg Mozilla - Så der er ingen ventetid på browser i alt ??? Men generelt ingen ventetid pga Linux.

Spørgsmålet gik originalt på hvordan han fik gjort dette - Så hvis det er stadig hotmailen der er problemet - så er det ikke værre end han forwarder hotmail til en gmail eller en personlig konto

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-08 02:18

Eller bruger Windows Live Mail, den er som Outlook Express bare lidt mere moderne at se på, der er ingen reklamer eller cookies der hentes sammen med mail i Live Mail

Godkendelse af svar
Fra : bitt

Dato : 11-06-08 21:46

Tak for svaret bentjuul (og jer andre iøvrigt)

Jeg har skrottet min hotmail og lavet en der ligner på gmail og det funker.

Per