/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Hjælp til tysk faxforside.
Fra : dvnielsen
Vist : 722 gange
26 point
Dato : 10-06-08 08:04

Er lige blevet kastet ud i at lave et par linier til en fax på tysk.

Nu vil skæbnen at jeg ikke har haft tysk i laaaaaaang tid.

Det jeg skal skrive er simpelthen:

Vi fremsender hermed den ønskede prisliste. Udover priserne gør vi opmærksom på at ........ koster EUR....

De venligste hilsner

Håber nogen kan hjælpe....

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 26 point
Dato : 10-06-08 09:34

Wir legen den gewünschten Preisliste. Zusätzlich zu den Preisen, weisen wir darauf hin, dass ........ kostet EUR ....

Die freundlichste Grüße

Godkendelse af svar
Fra : dvnielsen

Dato : 10-06-08 09:55

Tak for svaret amandaKanDu.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-06-08 18:39

Der er bare et problem!

Oversættelsen er forkert.
Selv, hvis man vælger at bruge udtrykket "legen", der ikke dur her, da det betyder "vedlægger", mangler der et "bei". Wir legen ..... bei.

, dass .... kommer verbet sidst i sætningen.

Her er min, måske heller ikke helt fejlfrie, men "rigtigere" version.

Anbei überreichen wir Ihnen den gewünschten Preisliste.
Wir würden Sie auch gerne darauf aufmerksam machen, dass …. EUR … kostet.
Beste Grüsse