/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rom totti?
Fra : kpm10
Vist : 9280 gange
200 point
Dato : 05-03-03 21:30

Hej, jeg har brug for et rigtig hurtigt svar, min kæreste ligger syg!

Jeg vil lave en rom totti(jeg tror det staves sådan!) til hende, men jeg kan ikke huske hvad det er præcis der skal i.

Det er vist noget med rødvin, kogende vand, rom og sukker, er det rigtigt?

Håber på i kan hjælpe hurtigt!

Kommentar
Fra : alkoy

Dato : 05-03-03 21:31

har løsningen men først pointne

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-03-03 21:33

Det var da en underlig holdning at have til kandu.dk! bare rolig jeg skal nok give pointene til den der kommer at svar hurtigst!

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 210 point
Dato : 05-03-03 21:40

Tilberedning:
(1 kop eller krus)
1 stærk kop te, mørk rom, evt. citron, evt. sukker.

Lav en god kop stærk te. Tilsæt et lille glas mørk rom, sukker og citron efter behag.

Mvh

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 05-03-03 21:48

Romtoddy:
21/2 dl. kogende vand
8 cl. rom
6-8 stk. hugget sukker.

God bedring til hende.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 22:00

hej kpm10

Kogt vand
rom
honing

honingen er rigtig god når det er til sygdom..!

God bedring med hende

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-03-03 22:29

Hej Kpm 10

Rom toddy.

Ingredienser
1 flaske rødvin
1 ren appelsin i skiver
1 ren citron i skiver
1 dl god rom
4-6 spsk farin
1 stang kanel
korn fra 1 vanillestang
Fremgangsmåde
Det hele lunes i en gryde (må ikke koge), sigtes og serveres rygende varm.

MVH Brian

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-03-03 22:34

Hej kpm10

Kanjegik's forslag bruger vi selv her i vores familie, og husk at den skal drikkes lige så varm som din kone kan holde ud. En af mine venner er læge, og han anbefaler det også. Som solgaard skriver kan du erstatte sukkeret med honning.

M.v.h.
Frank

Dette skal bare betragtes som en bekræftelse af de 2 kommentarer jeg nævner.
God bedring til din kone

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-03-03 22:36

Kmp10, hvis du skal lede efter det et andet sted, kan jeg lige fortælle, at det hedder en "Rom toddy".

M.v.h.
Frank

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-03-03 22:41

Hej alle sammen, gode besvarelse fra jer alle.......jeg lavede følgende(efter hvad jeg nu lige havde!):

½ gang rødvin
noget kogende vand
en god slat rom
og spsk sukker.

Det må virke på den ene eller anden måde, for hun sover ihvertfald dybt nu! og det er der også brug for, da hun startede på nyt arbejde i mandags og var nød til at gå hjem i dag pga. sygdom

Mange tak til jer alle, jeg giver den hurtigste(der altså kom med et svar) pointene......ærgeligt at man ikke kan give flere på en gang point.

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 05-03-03 22:41

Tjjaa.. det kunne da egentlig være rart med en sådan drik...og da jeg kan se der er kommet utrolig mange bud på hvad der skulle i, tænke jeg at jeg hellere måtte søge på google, for at finde ud af hvad div. cafeer mener der skal i.

Jeg fandt http://www.smagloes.dk/drink.htm (i bunden af siden)
der står der:

Rom Toddy:
Mørk rom, The, Farin

Håber hun bliver rask snart, for det her smager sandelig godt!

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 05-03-03 22:41

Tak for svaret kanjegik.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-03-03 22:42

Tillæg
Kan også laves sådan her.
RØDVINS-TODDY:
100-150 g. sukker
2½-3 dl. vand
3 hele nelliker
1 stykke hel kanel
1 fl. rødvin
2 citroner
Giv sukker og vand et opkog med nelliker og kanel.
Tilsæt rødvinen og friskpresset citron-saft og varm op til lidt under
kogepunktet. Fjern nelliker og kanel.
Brian