/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook´03 og Vista ???
Fra : hovhow
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 09-06-08 23:16

Hej med jer!

Har lige fået en bærbar med Vista installeret (ok...det kan være hvad det vil...

Men efter at jeg har installeret Outlook 2003, bliver jeg bedt om at indtaste adgangskoden til min mailkonto ved hver eneste programstart, og det har jeg jo gjort i forvejen da jeg oprettede kontoen på pc'en!??

Når jeg kigger i mine e-mail kontooplysninger, kan jeg se at alle oplysningerne er der - bortset fra adgangskoden: Feltet er blankt?

Kan Outlook 2003 og Vista ikke enes, eller hvad? Det er kanonirriterende!

Håber nogen ved, hvordan jeg får Outlook til at beholde adgangskoden som een gang angivet i kontooplysningerne.

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-08 23:37

Jo da vista og outlook 2003 kan skam sagtens sammen, jeg har ikke hørt om det problem før som du nu oplever. Når du går ind i Funktioner -> E-mail-konti -> Få vist eller rediger eksisterende e-mail-konti og så makere den konto du selv redigere og klikker på "Rediger...", derinde har man en mulighed for at sætte et flueben i "Husk adgangskode". Det skulle gerne få din kode til at blive der så du ikke skal skrive den hver gang du skal bruge den konto.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 09-06-08 23:44

Det er præcis det "hak" i "Husk adgangskode" jeg skal ind og sætte forfra hver gang jeg starter Outlook.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 00:44

imen vi tænker kan du prøve og repair din office installation, det kan være en fejl i installationen men det kan også være noget andet ojeg ved ikkelige hvad det kan være.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 10-06-08 20:17

hej hovhow.

Jeg har det samme problem som du har. Vista og office 2003

Jeg har også prøvet at finde et svar, men folk forstår ikke problemet.

Det er meget irriterende, at hvergang man lukker outlook forsvinder flueben og stjernerne i passwordboksen.
Man skulle tro at der fandtes en "pacht eller lignende der forhindrede outlook i at slette koden når programmet lukkes ??
jeg håber at der findes et svar.
venlig hilsen
palleby

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 10-06-08 21:08

Hej webnoob mfl.

Har så prøvet at:
Reparere = samme resultat
Afinstallere og geninstallere = samme resultat

Så nu henter jeg en hammer...

Nej...tror liiige at jeg tager en slapper alligevel, og surfer lidt videre.

Jeg vender tilbage hvis en løsning pludselig skulle dukke op - og I Kandu-venner er naturligvis mere end velkomne til at tænke videre, det er åbenbart ikke et helt ukendt problem.

M.v.h.
HovHow

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 21:13

Hovhow, nej det er "desværre" ikke et ukendt fenomen, jeg sidder selv og læser diverse artikler igennem for at se om der skulle være nogen der er kommet frem til en løsning, det er der dog ikke lige nu. De fleste har prøvet det samme du har gjort uden bedring. Der er også nogen der skriver man kan fortage rettelser i registeringsdatabasen, men jeg kan ikke se hvilke rettelser de har lavet. Men jeg kigger videre og skal nok komme vende tilbage når jeg ved noget.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-08 21:34

så hovhow, nu tror jeg faktisk du kan få løst dit problem. Jeg har fundet en artikel hos microsoft selv hvor de har lavet en beskrivelse af hvordan man løser et problem som dit.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290684

Håber det virker for dig.

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 18-06-08 17:33

Tak for svaret webnoob.

Nu kommer det pinlige = årsagen: Jeg kører ikke '03 men '02.......

Og iflg. tråden nedenfor, kan Vista og '02 ikke enes m.h.t. at bevare adgangskoden.

Tråd fra Eksperten: http://www.eksperten.dk/spm/823912

Tak for hjælp og tålmodighed!!!! Håber palleby fik løst sit problem!!

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-06-08 18:29

hovsa sovsa. nå men godt du fandt ud af det så