/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opkald fra sære tlf.-nr.
Fra : marcmus17
Vist : 1455 gange
300 point
Dato : 09-06-08 21:55

Hej derude,

Jeg har netop modtaget et opkald fra følgende tlf-nr.: +12222222222
- en udenlandsk stemme spørger på mit navn (jeg svarer ikke).. stemmen spørger én gang til.. jeg lægger på og begynder at undre mig over at vedkommende kender mig.. et øjeblik efter ringer nummeret igen, men jeg svarer aldrig

Er der nogle der har noget som helst kendskab til dette nr. evt. oplevet ét opkald fra samme nr.

- Jeg kan på en hjemmeside der hedder whocallsme.com se at nummeret er listet som "mistænkeligt," men der står intet om det

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 22:03

Det er nok en der vil bruge dit nummer som relæstation. Tryk endelig ikke på nogen knapper.

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 09-06-08 22:19

hmmm... er ikke helt klar over hvad det betyder??

jeg trykkede heller ikk på nogle knapper... ikk engang for at acceptere opkaldet, da det gøres via et "slide" på min mobil

- Da manden spørger efter mit navn anden gang, ligger han selv på et sekund senere, da jeg ikke svarer..
- og 2. opkald ignorerede jeg som sagt (og siden har nummeret ikke ringet igen - dvs. i lidt over en time nu)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-06-08 22:20

Ring til dit tlefonselskab og få det blokeret!
Man kan få visse udenlandske tlf. nr. blokeret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 22:26

At bruge et telefonnummer som relæstation, er et bruge eks. dit nummer til at betale for en samtale til et dyrt land.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-08 22:31

Jeg har haft de samme opkald men 3 gange og jeg sagde heller ikke noget. Jeg har ikke hørt fra dem i ½ år nu.

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 09-06-08 22:37

Hej Granner01...

Var det fra det samme nr.??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-06-08 00:05

Ja den ene gang, men fra et andet nr. de 2 andre gange

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 00:36

Det er en kode man kan indtaste på sin tlf, og så dit nummer.
Altså ligesom hemmeligt nummer koden.
Der taster man bare #31# 12345678.

Her er det en anden form for kode (jeg kender den ikke) men nok noget med nogle tegn foran og så dit nummer marcmus ..

så bliver det vist som
+12222222222

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-06-08 08:04

Et godt råd er "lad altid være med at besvare opkald fra mærkelige telefonnumre, du ikke kender".
Det er som regel noget fup og svindel. Der kan i dag også sendes virus samt andre ting til mobilen.
det samme gælder dem som bruger SMS, lad være med at besvare en afsender du ikke kender. Du ved ikke hvad du roder dig ind i eller hvad der bliver trukket på din næste regning.

hilsen
hawaii7