/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
toshiba satelite p200d
Fra : ultra2
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 09-06-08 21:37

toshiba satelite p200d købt i merlin med win xp
men blev leveret med vista nu vil de ikke tage den tilbage
og hvor finder man så alle de driver til xp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-08 21:44

Citat
men blev leveret med vista nu vil de ikke tage den tilbage

Det SKAL de sgu - det er jo ikke det du har købt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-08 21:45

Hvorfor har du overhovedet modtaget den

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-06-08 21:59

det opdager jeg først om mandagen

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-06-08 22:00

refi er du ikke brevdue mand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-08 22:12

Citat
det opdager jeg først om mandagen

Det er da underordnet - for du har vel ikke været så "smart" at du allerede har installeret det hele og smidt kassen væk....

Og nej - jeg spiser dem kun....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-06-08 22:54

NÅR DU LUKKER DEN OP OG TRYKKER PÅ START INSTALERE DEN DET HELE DET TAGER CA EN LILLE TIME
OG SÅ SIGER MERLIN AT DEN ER BRUGT

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-06-08 23:08

Det er lige meget, du har modtaget noget som ikke er i overensstemmelse med din faktura, PLEASE sig du har gemt den, du kan uden problemer forlange at de gør en ud af 2 ting, søger for at der kommer XP på og alle drivere eller tager den tilbage og giver dig en med XP installeret. Hvis de mod forventning ikke vil det så kan du gøre en ud af 2 ting, give den til mig, mange tak , og så skal jeg nok installere en original XP og installere alle driverne og lave en regning du kan give til merlin eller kontakte forbrugerklagenævnet og lade dem forklare merlin reglerne.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 10:24

webnoob hvis du ved hvor driverne findes så fortæl mig det

kan man ikke på et af de programmer der kan opdatere driverne til at finde dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-08 11:01

Netop på en notebook er det ikke sådan liiiige at skifte styresystem....

Om Vista er installeret og Merlin derved kalkder den brugt er IKKE dit problem...

De SKAL tage den tilbage - og de vil tabe en sag.....

Så var jeg dig ville jeg ikke en gang bytte den men forlange hver en krone tilbage og handle et andet sted....

Evt. find en med lidt forstand på sagerne der kan følge med dig....

Jeg har en fornemmelse af at Merlin blot spiser dig af enten fordi du ikke er så gammel eller fordi de ikke tror du har styr på det....

Ser så lige begge dele er forkert

Citat
jeg bliver snart 60 år.
har arbejdet med edb net i 20 år.

Så på med vanten...

Stil op i butikken og snak med STORE bogstaver - gerne så hele butikken kan HØRE det....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 16:22

jeg ved ikke hvor driverne er, men de er til og finde, det kræver bare man ved hvad hardwaren hedder.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 10-06-08 19:36

Den er lige til forbrugerombudsmanden (pyha,langt ord) kig her: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/4/

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 20:15

det vil jo være nemere hvis der var en der kunne fortælle hvor driverne findes
det andet vil være temlig langvarigt

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-08 20:18

ultra2 det er ikke langvarigt, hvis du går ned i den merlin du har købt computeren og fortæller dem at du vil have de skal bytte eller omkonfigurere computeren og samtidig fortæller dem hvorfor så skal du se hvor hurtigt de får fingeren ud af ...

Hvad angår driverne så ved vi ikke hvor de ligger, men som før skrevet kan man finde

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 22:29

så må de have en lang finger for den kommer ikke ud

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 22:31

jeg har sendt en mail til deres hovedkvarter
svaret (vi ser på det)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-08 22:32

Du skal da overhovedet ikke have "bøblet" med at finde drivere.....

Enren stiiler Merlin op og "bygger" den om eller du forlanger pengene tilbage....

Giv dem 8 dage og sig efterfølgende ordveksling vil foregå via din advokat....

Så skal du bare se.....

For jeg håber og tror da du har DIN ryg iorden....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 22:34

jeg har lind undt i ryggen men ikke hvad det angår

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 10-06-08 22:37

jeg har prøvet driver genius men den kan heller ikke finde de rigtige driver
så det kan nok ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-08 22:45

Det er IKKE kun drivere....

Visse notebooks kan der slet ikke skiftes system på pga. hardwaren....

Så der er ikke andre veje....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-06-08 07:51

tænker du på cpu
for hd er vel lige glad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-08 18:19

Jeg tænker IKKE på noget bestemt - det ER bare sådan.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-08 18:21

At det så som regel skyldes at der slet ikke findes drivere til XP og bestemte hardware, er så en anden historie....

Der ER måske kun lavet drivere til Vista (med den konfiguration maskinen nu har)

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-08 18:51
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-08 18:57

Ham i nr 2 link ser ud til at have fået løst problemet på en lidt utraditionel måde,men vis du ikke vil smide den tilbage i hovedet på dem så kan du jor prøve dig frem,du skal bare sørge for at du kan vende tilbage tisl vista,rescue cd/geninstalations cd har du vel brædnt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-06-08 18:59

brændt o.s.v

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 12-06-08 12:39

Tak for svaret Manse9933.
der følger recovery diske med så det er ikke noget problem