/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motor til PASSAT 1.9 TD
Fra : jens-lyn
Vist : 744 gange
50 point
Dato : 09-06-08 21:28

Kan en motor fra en VW Golf passe over i en PASSAT ? Kan man erstatte en TD motor med en TDI ? og skal der så evt laves om på ledningsnet ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-06-08 21:46

Seføli alt kan lade sig gøre. Men du vil nok få store problemer med computer og ledninger og motorfæster ++.
alimak

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 09-06-08 21:50

ja, jeg ved ikke hvilke problemer der kan være ved dette, bilen er fra 1995

Accepteret svar
Fra : bkr48

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-08 20:28

Jeg har en 92 passat 1,9 td. Har lige lagt en motor i fra en 95 Golf 1,9 td. Motor nr. var her den samme AAZ, så passer de sammen------- men der skal arbejdes lidt med ledningsnettet.

Godkendelse af svar
Fra : jens-lyn

Dato : 17-07-08 00:36

Tak for svaret bkr48. Det skal lige tilføjes at koblindsnav og turbo heller ikke er ens, -

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 18-07-08 11:09

Hej Jens Lyn
Lidt ekstra til mit svar.TD er som du sikkert ved Turbo Diesel.TDI er Turbo Diesel med Intercooler.
Vel du erstatte en TD, med en TDI, skal du også have monteret Intercooleren på din bil. Vælger du motoren fra en Golf 1,9, skal du sikkert også skifte dit motorophæng.Det jeg gjorte, var at finde en motor med samme motor nr. dette tilfælde AAZ. Så er blokken den samme. Det som ikke passede tog jeg fra den gamle blok. Har du aldrig prøvet der før, skal du ikke gå i gang med det, men har du arbejdet lidt med gamle biler, "på perlegrusmekaniker nevu", gå blot igang