/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Bagers arbejdstid og løn
Fra : funkyfancy
Vist : 2557 gange
20 point
Dato : 09-06-08 19:34

Inden for hvilket tidsrum arbejder en bager?

Hvad er en gennemsnitsbagers timeløn?

Jeg er ikke interesseret i henvisninger til ug.dk, jobindex.dk eller lignende sider da tallene derfra ofte er forkerte

Kommentar
Fra : Webin

Dato : 09-06-08 19:43

Arbejdstiderne kommer selvfølgelig an på om det er i et bageri, eller blot en bagerbutik.
Din løn kommer selvfølgelig an på din alder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-08 19:56

At dømme efter brødkvaliteten hos visse Guldbagere er arbejdstiden temmelig kort. Her hos os kaldes "guldbageren" for tvebakkebageren!

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 09-06-08 20:00

Hvis vi tager udgangspunkt i at man er nyuddannet bager og finder et arbejde hos en privatdrevet bager - altså ikke en af dem der er en del af et supermarked - men dem som der findes flere af rundt om i byerne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-06-08 20:23

Mange bagere starter om natten kl. 02.00 og arbejder til op af formiddagen. De har også de såkaldte 37 timer om ugen.

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-08 20:34

Hvis der ikke er nogen, som kommer med et brugbart svar, kan jeg anbefale, at du kontakter NNF (Nærings- og Nydelsesmiddelarbejder Forbundet) og spørger efter en lønstatistik.

Det gjorde jeg til mit eget fagforbund sidst jeg skulle til lønforhandling, og jeg fik en liste fra 19 år til 75 år!, hvor der for hvert alderstrin var et nedre lønniveau, et middel lønniveau og et øvre lønniveau.

Jeg viste det til min chef, som godt kunne se jeg var lidt bagud, og gik derfra med 500 kr. over middel lønniveauet. Jeg har i øvrigt snakket med veninder i samme branche og job som jeg, og vi ligger nogenlunde på niveau med middellønnen i lønstatistikken.

Hvis NNF har en lignende lønstatistik, tror jeg, det er det bedste billede du får.

Mvh
Chamira

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 09-06-08 20:38

Tak for svaret Chamira.

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 09-06-08 20:40

Tak for svaret til alle jer andre også.