/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
manual
Fra : trimare46
Vist : 1445 gange
300 point
Dato : 09-06-08 18:58

jeg har lige købt en brugt selvstyrer af mærket autohelm 3000, til ratstyring, men hvordan fanden fungerer den. den kører rundt med båden som var det en karrusel. hvordan indstiller man den til at holde kursen. jeg troede bare man tændte den og så var det det, men det er altså ikke tilfældet. kunne det tænkes der var en kandu-er der ligger inde med en manual eller har et link til den

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-08 19:01

Du må da fortælle den hvilken kurs den skal holde.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 310 point
Dato : 09-06-08 19:47

Et link til en manual på engelsk til en autohelm 3000

http://www.raymarine.com/raymarine/SubmittedFiles/Handbooks/Legacy_Handbooks/Autopilot/AH3000Analog.pdf

Håber det er den rigtige, der har vist været flere versioner af den.

Men det skulle være raymarine, der kender den

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 09-06-08 19:58

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-06-08 20:09

Hej trimare46!
Den er go nok som vagnr siger---Raymarine har overtaget Autohelm for nogle år siden.
Det er servicen nu ikke blevet mindre af, så fat bare negerknoglen og ring til importøren, så får du omgående en ny manual.
Jeg har selv en 2000, men kender ikke lige din--måske er problemet det samme--jeg prøvede også den med karusellen he-he, det viste sig at der var en resetknap der skulle påvirkes, derefter skulle båden sejle med 5 gr. ror 360 gr. rundt i tomgang og vupti var det indbyggede kompas kalibreret og det har virket lige siden.
Måske ovenstående leder dig på sporet--ellers må du have fat i Raymarine.
Held og lykke
Mvh
dabj