/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
P SKIVE PÅ MC ?
Fra : sanne36
Vist : 2144 gange
100 point
Dato : 09-06-08 18:10

Hej!

Vi har lige fået en bøde for at parkere en halv time et sted hvor der er gratis p 1 time, alene af den grundder ikke var p skive på mc??? Det har vi dog aldrig hørt skulle være ved lov??

MVH Sanne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-08 18:15

Jo det skal der være.
betal og vær glad

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-08 18:18

Det kommer an på i hvilken kommune du har parkeret

F.eks står der i dette link, at man ikke skal betale p-afgift i København kommune

http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-08 18:47

Det er heller ikke lov, at der skal være P-skive på en MC, men tidsbegrænsningen skal overholdes alligevel....hvordan de så vil kontrollere det

I mange byer må MCer eks. heller ikke parkere på P-pladser medmindre der er specielt MC- afmærkede båse.

Prøv at ring til politimesteren i den by det drejer sig om og forhør om de lokale regler.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 09-06-08 18:56

Fantastisk hvis det skulle være gratis i København ! - den mest motorfjendske by i hele DK. Specielt ham CB

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-08 20:27

Der skal vikke være P-skive på en MC. En parkeringsvagt får også at vide at man ike kan og må noterer en MC. En P-vagt må heller ikke noterer en åben sportsvogn da alle og enhver kan stille på P-skiven. Dette er nogle regler som gælder i nogle private P-selskaber (har selv arbejdet som P-vagt) men de gælder også for de kommunale P-vagter.

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-08 21:49

Citat
En P-vagt må heller ikke noterer en åben sportsvogn

Nu varer det da ikke længe før alle københavnere kører i "åbne" biler

Godkendelse af svar
Fra : sanne36

Dato : 09-06-08 22:01

Jeg satser på dit svar eftersom du selv har været i branchen! Men tak til alle i andre også!

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 10-06-08 22:29

Jeg prøver igen, der komme muligvis to kommentare, for pludselig forsvandt det jeg havde skrevet..
En lille sjov historie!
For nogle år siden arbejde jeg i en gade hvor der er parkeringspåse og totimes parkering.
Jeg parkerede altid min motorcykel ude for båsene for at der kunne være plads til biler i båsene.
En dag stod der to parkeringsvagter og så på min MC.
Da jeg spurgte om der var noget i vejen, fik jeg svaret at det vidste de ikke rigtigt, det kom an på politivedtægten.
Jeg spurgte hvad den sagde, og om der var noget i vejen for at jeg holdt hvor jeg holdt.
Det kunne de ikke svare på, men jeg måtte hellere flydte den til en af båsene.
eJeg anførte at det var af hensyn til belisterne at jeg ikke optog en plads, men de mente stadig at jeg ikke måtte holde som jeg gjorde.
Noget tid efter gik jeg på politistationen, for at spørge om hvordan reglerne var.
Vagthavende sagde at det vart et godt spørgsmål, for han viste det ikke.
Imedens han undersøgte det kom parkeringsvagterne for at spørge om det samme.
Jeg kunne ikke lade være med at grine.
Til sidst fandt vagthavende ud af at jeg sulle parkere i båsene og overholde parkerings tiderne, men at jeg ikke skulle bruge parkeringsskive.
Efterfølgende, satte jeg som en provikation et skilt på motorcyklen hvor jeg undskyldte at jeg optog en plads, men det sagde politiet at jeg skulle
Konkulusionen må være st det afhænge af de lokale politivedtægter.

Bjørn