/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
konvertering fra film til bill
Fra : mulles
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 09-06-08 09:44

Hej,

En bekendt har taget nogle billeder med sit digi cam, men ved en fejltagelse er enkelte af billederne i stedet blevet optaget som film.

Han har bedt mig forsøge at få lavet video clips om til stillbilleder (som de ser ud i en oversigt over billeder).

Umiddelbart kan jeg ikke ændre filen.

Håber I kan hjælpe.

filerne ligger nu på PC i originalformat: .mpeg (InterVideo Media File). Filerne kan afspilles, men hvis jeg bare omdøber dem, så går det galt.

Hvad vil I foreslå?

- Mulles

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 210 point
Dato : 09-06-08 09:53

NÅR JEG DOWNLOADER MINE BILLEDER HAR JEG ET PROGRAM DER HEDDER ZOOM BROWSER, DER KAN JEG OGSÅ SE DE FILM JEG HAR TAGET, NÅR FILMEN KØRER HEN OVER SKÆRMEN, KAN JEG I FILER, TRYKKE PÅ "CAPTURE STILL FRAME" SÅ FASTHOLDES DET BILLED DER ER, OG DET KAN NU GEMMES UNDER ET NAVN.
PRØV OM DER IKKE OGSÅ ER DEN FUNKTION I FILER, DER HVOR DU KAN SE FILMEN.
MVH
AG112

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-06-08 09:59

Løsningen kunne også være et filmredigeringsprogram (f.eks. Pinnacle studio), der kan du "Grappe" enkeltscener som stillbilleder.

Godkendelse af svar
Fra : mulles

Dato : 09-06-08 10:15

Tak for svaret AG112.

Det virker. Kvaliteten er ikke perfekt, men ok.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-06-08 11:11

SELV TAK MULLES.
INDSTILLING AF APARATET TIL BEDSTE KVALITET, OGSÅ I FILMOPTAGELSER FREMMER KVALITETEN, MEN DET ER RIGTIGT, DET ER IKKE DET BEDSTE.
MVH
AG112

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 09-06-08 11:18

Du kan også anvende Windows Movie Maker.