/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
wav til midi
Fra : TariLiex
Vist : 333 gange
72 point
Dato : 05-03-03 19:33

Jeg mangler et program til at konvetere mine wav eller mp3 filer om til midi, så de kan bruges til min telefon..

nogle som kender et der VIRKER og hvor jeg finder det henne... helst noget som kan hentes på nettet

Kommentar
Fra : alkoy

Dato : 05-03-03 21:36

har løsningen men først pointne

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 05-03-03 23:25

Hej

Prøv at søge på: "Advanced CD Ripper Pro" det fungerer helt OK

/Caine

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 06-03-03 09:20

Tak det vil jeg prøve..

til alkoy, det kan du godt glemme... de fleste folk herinde er hjælpsomme, og skriver ikke kun for at få point!! men du er en undtagelse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-03-03 12:26

Det kan være alkoy samler point sammen til et stavekursus.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 06-03-03 15:52

ja det kunne være... syntes det er frækt gjort at bede om "pointne" først.....

Accepteret svar
Fra : miw68

Modtaget 72 point
Dato : 23-03-03 19:23

Man kan IKKE konvertere wave ell. mp3 til midi. Fordi wave og mp3 er lyd ell. audio filer (måske lidt forenklet) svarende til de magnetiske spor der findes på en gl.dags båndoptager bare digitalt.
Hvorimod en midifil i sig selv ikke er noget lydfil eller indeholde nogen lyde.
En midifil er en styrefil til lydmoduler de være sig lydkort i pc'ere eller keyboards og synthersizere. Formatet blev oprindeligt opfundet vistnok en gang i slutningen af 70'erne, for at forskellige musikinstrumeter (læs keyboards) kunne kommunikere sammen heraf navnet: Musical Instrument Digital Interface.
Hvis man afspiller en wavefil på forskellige pc'ere/lydkort lyder den næsten ens alt efter kvaliteten af f.eks forstærker/højtalere.
Hvorimod en midifil kun indeholder informationer om hvilke lyde et lydkort skal afspiller, (dvs. lyde som ligger i lydkortet) og på hvilket tidspunkt de skal afspilles, hvilke toner (tonehøjde) og hvor lang tid de skal holdes.

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 14-06-03 13:25

Tak for svaret miw68.