/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
manglende forbindelse
Fra : hynke007
Vist : 775 gange
300 point
Dato : 08-06-08 18:47

hejsa.

vores hus er ca 12 meter langt og den trådløse router står på 1 salen og den bærebare i stue etage i modsatte ende. den trådløse router kan og skal ikke flyttes da der er koblet 3 pc´er til. problemet er at nogle gange er der ingen forbndelse men for det meste er forbindelsen bare meget svag. hvad kan jeg gøre for at få en bedre forbindelse??

hilsen
hynke007

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 08-06-08 20:01

Du kan købe en repeater. De er sjældent dyre, men spørg dig for i din forretning.

Du får et par links her:
http://newz.dk/forum/hardware/wifi-repeater-q-76358
http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/1571601

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 08-06-08 20:02

Hvilken router "mærke model" evt. opdatere software - udskifte til bedre antenne - opsætte et acespoint - kig på producent hjemmeside om du kan få antenne med bedre forstærkning

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-06-08 20:02

Har det samme problem. Afhængig af, om din router understøtter det (gjorde min desværre ikke ) kan du sætte en såkaldt repeater på, enten med netværkskabel eller trådløst. Den sender såsignalet videre fra der hvor du nu stiller den, og gør det muligt at dække hele huset.

En anden mulighed kan være at få en antenne med forstærkning, som skulle kunne række længere.

Men jeg har endnu ikke selv fundet den rigtige løsning til mit hus, så vil med spænding følge, om andre har bedre ideer!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-08 21:43

Du har nu fået en del rigtig gode råd.
Men prøv først at se inde i routerens menu, om du har skruet helt op for signalstyrken, så du kan udelukke denne mulighed.
Så skal du tænke på, at dit trådløse AP, altid med den type antenne der er på den, udstråler signalet vinkelret i forhold til antennen, så ved at vippe antennen lidt kan du øge signalet i det område du har brug for det.
Men antenneforholdet SKAL være i orden i begge ender, ellers vil signalet svigte dig.
Forholdet omkring antennerne spiller også ind, og kan sænke effekten gevaldigt.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 10-06-08 05:16

hejsa. den router jeg har er en D-Link DIR-615. hvordan skruer man op for signalet?? jeg har prøvet med en anden antenne på routeren men det blev det ikke bedre af...

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-06-08 14:08

Prøv at atge kontakt til d-link og evt. opdatere firmware
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CnptFMIC4AStFCF834mptYIe5XTNvhLPG3yV3oWIt6hKltbNlwaaRp7ytsRWm5kC9PiO52eLCGv9yUQC5gx5/IZ4G2GtW08zYP

Derefter hvis dette ikke hjælper prøv deres support, evt. søg forum's om du kan benytte evt. anden software "ikke EU" for at forbedre styrken.

Du har prøvet anden antenne,

Citat
Wireless Local Area Network (WLAN)
In a wireless local area network, a device called an Access Point (AP) connects computers to the network.
The access point has a small antenna attached to it, which allows it to transmit data back and forth over radio
signals. With an indoor access point as seen in the picture, the signal can travel up to 300 feet. With an outdoor
access point the signal can reach out up to 30 miles to serve places like manufacturing plants, industrial
locations, college and high school campuses, airports, golf courses, and many other outdoor venues.

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 13-06-08 20:18

hej igen.
jeg går lidt og overvejer om jeg skulle tage at sætte den trådløse ned i stue plan og så sætte en router i den for at få de andre computer med jeg har på 1 salen. hvis det da kan lade sig gøre..

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 14-06-08 09:41

Forslag:

internet....modem...router/DHCP.....kabel til den anden ende af huset.....router/trådløs........bærbar
............................router..........3 computere

Routeren har 4 udgange den ene bruges til den trådløse router.
den trådløse router modtager gennem en af sine 4 udgange og de er så alle på samme netværk
den trådløse router skal så ikke udele DHCP

Eller:
flytte den trådløse router hen til lige over den bærbare
et stk kabel fra routeren hen til de 3 comp
forbinde de 3 comp via en switch

trådløse signaler der går skråt i gennem vægge virker som om væggen er måske 3 gange så tyk

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 28-06-08 14:47

Tak for svaret Eyvind.