/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pinnacle Studio version 11
Fra : michael30
Vist : 525 gange
20 point
Dato : 08-06-08 14:21

Jeg har Pinnacle Studio version 11 ultimate, men også et problem.....Hjælp
Problemet er at når jeg har lavet en film og skal over at lave den om til dvd fil, så stopper den når den når til kapiteloversigten.
For 14 dage siden lavet jeg også en film, de to film er bygget op på sammen måde og den eneste forskel der er at i den gamle film og den nye film er at der to filmformater i den nye (4:3) og (16:9) og i den gamle er det (4:3)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-06-08 18:18

Mærkeligt at den ikke giver en fejlmeddelse?
Løsningen kan ligge i, at du tager dit projekt og vælger “Make Movie” og “AVI” i den kvalitet der hedder Full video eller DV. Det tager et godt stykke tid.

Når du har lavet din AVI - opretter du et nyt projekt…. og browser dig frem til din nye AVI fil - smider den ned på din nye Timeline…. og så laver en DVD.

http://www.pinnaclesys.com/studiotechnique/vol11/index.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-08 18:21

Filmredigeringsprogrammer har det med at gå i stå, hvis der ikke er diskpladsnok.
Regn med at du undervejs skal bruge tregange så meger arbejdsplads som den færdige dvd vil fylde.
Masser af ledigt RAM og en frisk optimeret harddisk fremmer også succesraten . Pinnacle er i øvrigt et program med mange fejl, som kan få det til at gå ned .

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 11-06-08 16:48

Jeg fandt svaret man kan ikke have format 4:3 og format 16:9 i samme film, efter at havde lagt dem over på hver sin film var der ingen problemer, men at få lavet filmen færdig og brændt ned på en dvd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-08 17:41

Ja, selvfølgelig skal de optræde som 2 helt forskellige afsnit, og kan ikke klippes sammen.

Annuller spørgsmålet
Fra : michael30

Dato : 12-06-08 10:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål