/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
redoxreaktion reaktionslign.
Fra : anette10
Vist : 675 gange
95 point
Dato : 08-06-08 09:50

jeg har lavet et forsøg, hvor jeg undersøgte om der skete nogle redoxreaktion i forskellige glas, men mangler reaktionsligninger til dem.

reaktion mellem bromvand,iodvand og petrolium

reaktion mellem kaliumidid,vand og petrolium samt bromvand

reaktion mellem natiumsulfit-opløsning(natriumsulfit opløst i vand)og natriumhydrixid

kemisk formel for natrumsulfitopløsning

reaktion mellem natiumsulfitopløsning og svovlsyre

håber der er nogle der kan hjælpe mig med ligningerne for disse reaktioner

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-06-08 11:09

Petroleum? Mon det deltager i reaktionerne?

Men se her:
http://www.intra.roskilde-vuc.dk/kemi/KemiB/lektion1/kemireak.pdf

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 08-06-08 11:20

ved ikke om det deltager i reaktionen eller bare er tilskue ioner, men vi kom det i hvert fald i alle reagensglassene

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-06-08 11:22

Hvilken klasse går du i?
Kender du det periodiske system?
http://www.emu.dk/gsk/fag/fys/ckf/fase2/2fokv/periodisk_system/index.html

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-06-08 11:28
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-06-08 11:41
Kommentar
Fra : anette10

Dato : 08-06-08 15:17

ja jeg kender godt det periodiske system går i 2.g på gymnasiet

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 09-06-08 10:29

Ved godt at det ikke lige er det svar du ønsker at jeg kommer med... men hvis jeg eller en anden forærer dig de reaktionsligninger til de reaktioner har du fået en pæn del af løsninge til en sådan standard kemirapport fra 2.g så kan du jo ligeså godt charmere klassens nørd og skrive af fra ham!

Hvis du gerne vil have svar her - synes jeg du i det mindste skulle skrive hvad du/I havde observeret ved de forskellige forsøg. Så kunne brugere herinde sende dig på sporet af hvad der skete ved den pågældende reaktion....
Skiftede noget farve, blev noget varmt/koldt, kom der bundfald eller gik et bundfald i opløsning... sådanne observationer kan lede dig selv på sporet af hvad kan være sket i glasset...

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 09-06-08 13:38

det er lige meget nu, skal ikke bruge det mere

Annuller spørgsmålet
Fra : anette10

Dato : 09-06-08 13:39

jeg har ikke brug for svaret mere