/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Rip DR's web radio
Fra : flemmingmo
Vist : 438 gange
50 point
Dato : 07-06-08 17:04

Hej,

Hvordan 'fanger' jeg 'P4 live' fra DR's web radio. Der er er masser af programmer som kan afspille og save diverse web radioer. Men denne station skal vist fanges over lydkortet...

Help.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-06-08 12:40

Kan du ikke tage et lille minijack stik og sætte den i fra din lydkort udgang (den som ikke er forstærket) også ind i din ingang (ikke mikrofon ingangen men den anden)

Eller du kunne tage et stik fra lydkort udgangen og kører den ind i dit musik anlæg og optag på den måde.

Det ik den optimale måde men det kan da være det virker fint for dig.

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 08-06-08 20:39

Den er overvejet, men er jo ikke så elegant og lydkvaliteten vil jo blive bedere, hvis dette analoge step kunne udgåes.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-06-08 13:25

Du kan sagtens rippe den!
Hvilken Kanal er det konkret du vil høre ????
Jeg har DR4 Sydsjælland - og der har jeg en direkte stream fra som også kan gives videre - men det nytter ikke hvis du hører NordJylland

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-06-08 13:29

http://wmscr1.dr.dk/e04ch09m?wmcontentbitrate=40000

Der har du den direkte stream der kommer fra P4

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 10-06-08 21:10

Det er "P4 Live" som jeg pt gerne have fat i. Programmet kan ikke pod castes - måske også direkte stream?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-06-08 09:40

Det streamlink jeg har lagt der - er det direkte streaming jeg har taget fra deres Hjemmeside - på at høre det direkte Live !

Så det burde vel være det du spørger efter

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 11-06-08 20:13

Ja, jeg kan høre programmet - MEN hvordan gemmer jeg programmet ?

Kommentar
Fra : flemmingmo

Dato : 11-06-08 20:15

Dansk er ikke så nemt - fanger og gemmer er jo ikke helt det samme :-]