/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hængeparasol.
Fra : Mosebaek
Vist : 6914 gange
50 point
Dato : 07-06-08 16:34

Det er træls at måtte indrømme overfor sig selv,man har lavet et fejlkøb.
Vi har "investeret" i en hængeparasol,fra Biva.Godtnok til kun 349 Kr.Problemet er at vi nok kun kan bruge den efter midnat.Når det er absolut stille vejr.(Og så er der jo ikke megen sol).
Når den er slået ud,vælter den bare jeg tar en pibe tobak.(Puster ud).
Den står ellers på en rimelig stor korsformet fod.Men det mindste vindpust får den til at tulle rundt i alle retninger.Skal man ha`snore og trisser på sådan et "monstrom",for bare at få lidt gavn af den.

Nogen der har lignende erfaringer,og evt,tips til at stabilisere den.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-08 16:35

En fod på sådan cirka 20m2 skulle vel hjælpe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-08 16:41

cementfod og to snore og barduner alt efter hvor man skal "hæfte" den fast i vind - har lige set en nabo der har gjort det sådan - og det virker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-06-08 16:44

Der er huller i foden . De skal bruges til ar skruer i betonankre i en ca 100kg betonklods.
I har ikke købt andet en halvdelen af foden.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 07-06-08 17:51

jeg har også sådan en hænge parasol fra jysk og det er beregnet til at du skal ligge 1 stor flise ( jeg mener det er 30x30) i mellem hver fod så de trykker på det fladjern der vender nedaf. sådan skal vores bruges den er lavet til at hvis du skal ha den på terassen at du tager 4 fliser op og stiller den ned og fliserne oven på så de er i niveau med de resterende fliser. jeg håber du kan se for dig hvad jeg mener

venlig hilsen chicapigen

ps . hvis det stormer meget så bruger jeg et par af de edderkoppe elastikker med krog i hver ende og fastgører den til hegnet . til at holde den i ro .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-06-08 18:58

Hvor det træls .
Hvad med at prøve med nogle sandsække. Ind over hvert ben på starutten. Det hjælper

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-06-08 19:15

Den bliver vist dyrt i drift.Jeg må ha`lavet en service aftale med vores lokale entreprenør.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-08 20:04

Er du sikker på at du har fået det hele med hjem - elle skulle du selv købe ballast.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 07-06-08 20:22

Jeg har to hængeparasoller, eller havde, nu har jeg kon en.
Begge mine et skruet ned i en trætaresse, der er ikke der jeg har haft problemer.
Men man skal ikke glemme at slå dem ned hvis det bliber kuling.
Systemet er godt nok, på den ene her jeg lige som chikapihgen noget støtte når det blæser meget.
Det er nu ikke gummestropper, man barduner.

Bjørn

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-06-08 22:06

Jeg må nok prøve at binde den fast til udhænget på huset. Og så på med nogle barduner. + ballast
på foden.Det er nok een,der helst skal stå samme sted permanent.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-08 04:30

Hej, jeg har en parasol magen til og har haft samme problem.
Jeg har her i sidste uge køæbt en firkantet fod af granit der vejer 45 kg. Nu er der ingen problemer mere. Den vælter ikke i blæsevejr mre, men bliver flot stående. Du kan købe flere firkantet fliser til parasoller enten i sten, granit, beton m.m. Den koster ca. 249,00 kr, men så er problemet løst.
Grunden til den billige fod af aluminiun følger med, er at holde prisen nede.

Med venlig hilsen
hawaii

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-06-08 11:26

Tak for svaret hawaii7.Nej,det er ikke nemt,når tænkeren er slået fra i indkøbsøjeblikket: Der stod den jo,så flot og indbydende i Biva.(Indendørs - ingen vind). Og det var den sidste de havde.(Har altid irriteret mig med den lodrette stang på en alm.parasol).Så det var nok et impulskøb.
Men,jeg får den nok "tøjret".Vil prøve nogle af ovenstående muligheder.

V.H. Mosebaek.