/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bllev de født?
Fra : 2601
Vist : 810 gange
400 point
Dato : 07-06-08 10:46

Jeg har en familie R(B)ahr Böye(Bøje) Janus Muxoll og Johanne Kirstine F. jakobsen.
de får 5 børn. den ælste Johanne edvardine Muxoll er født i sønder dalby i Fakse Herred, Præstø Amt og hende har jeg data på, Den næste Maren Dorthea moxol født 8 jili 1887 i Fødselsstiftelsen og døbt samme år også i fødselsstiftelsen har jeg hendes data fra da hum bliver gift den 16 juli 1920 i Brønshøj Kirke:
Fraskilt. Blikkenslager Ludvig Martin Fatum Husumgård Villaby Parcel 89.
f. 22-9-1874 i København
d. 26-12-1874 i Trinitatis Kirke
Søn af maskinarb. Heinrich Vilhelm Fatum og Hust. Oline Christine f. Lund, døde.
Ved Bevilling af 21/4 20 skilt fra Maren f. Taaning og Tilladelse til nyt ægteskab med Maren Muxoll.
Pigen Maren Dorthea Muxoll, Husumgaard Villaby Parcel 65.
f. 8-7-1887 Fødselsstiftelsen.
d. 2-8-1887 - " -
Datter af Smed Bahr Bøje Janus Muxoll og Hustru Johanne Kirstine f. Jacobsen. Øresundsvej 41, st.
Forlovernes fulde Navn, Stilling og Bopæl:
Poul Walter Fatum
?rist
Kronborggade 18, IV.
#
Jens Peter Madsen
Smed
Husumgaards Villaby Parcel 64
#
Forloverattest af 13-7-1920
Anmærkninger:
Forsørgelsesattest fra Kbhn. Mag. 3 Afdlg. af 8-7-1920.
Brønshøj Kirkebog side 293 nr. 53. Opslag 295, 1906-1920.
"
MEN hendes data ved fødsel og dåb har jeg ikke da jeg ikke kan finde Fødselsstiftelsen på AO.
Hun har 3 søster, Emma Louise Moxoll f. 21. april 1889, Ane Jacobine Moxoll f. 22. april 1891 og ingeborg Kirstine Muxoll f. 12. juni 1893.

Jeg har set Tårnby og Sundby igennem uden at finde dem.

HVOR kan jeg ellers lede.

Da jeg fandt Maren Dorthea Muxoll var det da jeg ledte efter en hel anden person uden tilknytning til denne familie.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 07-06-08 10:52

Hej

Du skal se efter den kgl fødselsstiftelse. Det står noget rodet - så du skal være opmærsom på at de år du vil have står længere nede på siden

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-06-08 12:16

Til LisBJensen

Tak for svaret. Jeg har nu set det igennem for 22. april 1891 og op til 1894. Desværre er de der ikke.
8. juli 1887 er ikke på AO så jeg kan ikke finde hende. Fødselsstiftelsen skulle ellers være et godt sted hvor de alle skulle være født, da hendes søster blev uddannet som jordmoder i det tidsrum på fødselsstiftelsen

Accepteret svar
Fra : Crypton

Modtaget 400 point
Dato : 07-06-08 13:35

Jamen hun er der da.
Se allernederst 1886 - 1891 Den kgl Fødselsstiftelse opslag 46
Født 8 juli og døbt 2 august.

Mvh Finn, 4220

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 07-06-08 15:07

Til Crypton

Du har så ganske ret og der er da også en tvillingebord som jeg ikke viste. Desværre så er de andre der ikke så vidt jeg kan se.
Mange gange tak for din hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-06-08 15:08

Tak for svaret Crypton.

Undskyld at jeg ikke gav dig de 400 poien