/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Slidlag går løs....
Fra : OR
Vist : 1871 gange
200 point
Dato : 06-06-08 18:04

Er igang med en tilbygning af mit hus.. Der skal rejses på knauf stål profiler med skalmur. Har lagt et slidlag hele vejen rundt langs soklen for at kunne rejse stålprofilerne og vil derefter når det hele er lavet lave resten af slidlaget.. MEN nu er slidlaget så begyndt at gå løst har svummet først har også prøvet med fliseklæber første i stedet for svummning men det går også løst.. nogle dage med det vare vejer og lortet er løst ... HVAD GØR JEG FORKERT ???????

MVH Ole R

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-08 18:26

Prøv om du kan få hjælp i dette link, der er nogle videosekvenser af nogle af tingene

http://www.mur-tag.dk/index.php?id=100

hvis ikke det er den rigtige side jeg har fundet, så er der et søgefelt i toppen af siden.

øv for noget hø

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-08 19:00

Ikke helt let at forstå, hvad med et billede ?
Altså du har sat sokkelsten, fyldt dem op, og vil afrette toppen, så der kan skrues stålprofil på. ?
Eller er det siden af soklen.
Du skal vel vande soklen let først, eller give betonbinder.
Efter afretning skal "slidlaget"/afretningslaget afdækkes tæt med plast, så det ikke tørrer så hurtigt ud.
Er det mørtel på betonsoklen, så må mørtelen kun tilsættes 1/9 cement.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-08 21:54

De stålbjælker er måske for tunge så underlaget til slidlaget giver efter.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 10-06-08 14:41

Hej OR. Har lidt erfaring med byggeri, men forstår ikke rigtig dit spørgsmål. Prøv at beskrive hvordan bunden er (fra bunden af) og hvad du har gjort og hvor tyk dit slidlag er. Det bør være mindst otte cm. lagt ud på grovbeton, som er svummet i betonklæber rørt ud i en sand/cement-blanding i en flydende konsistens. Herpå lægger du slidlaget vådt i vådt. Har gennem fyrre år aldrig oplevet det ikke har kunnet holde...
Mvh. Kryds.