/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Uoriginale blækpatroner?
Fra : Zofie
Vist : 2215 gange
100 point
Dato : 06-06-08 15:56

Hejsa.
Jeg har en printer HP Deskjet F2180.
Efter lidt søgen på nettet har jeg fundet nogle uoriginale patroner, men jeg ved ikke, om de kan bruges? Nogle der har nogle erfaringer?
Kopi-patronen hedder: KMP - H29 - C9351AE

-Sofie.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-06-08 15:57

Hol dig fra uoriginale til HP, du får kun bøvl ud af det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 16:05

Mine 2 gamle HP printere stod af begge 2 dengang jeg ville forsøge med uoriginale blæk pratroner, det kan være et tilfælde men til min nuværende HP holder jeg mig til de originale, eventuel genfyldte originale

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-08 16:13

Duer ikke.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-06-08 17:54

Ofte indeholder patronerne også meget mindre blæk en de originale patroner.

Jeg var ligesom andre også udsat for, at min gamle HP stod af efter brugen af uorginale patroner, så det blev en dyr besparelse

Clou

Kommentar
Fra : evilfish

Dato : 06-06-08 18:02

Jeg er enig. HP har det ikke godt med uoriginalt blæk. Jeg har måtte smide en printer ud grundet uoriginalt blæk.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-06-08 21:43

Fra Dr1 Kontant

Løgne sælger elendige printerpatroner

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2008/03/28150212.htm

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-08 22:18

Det er kun når den skal betales ved kassen at en uoriginal HP-blækpatron er billist, der er kun ca. 1/3 del antal udskrift på uoriginal blækpatron og efter få udskrifter er det meget ringe, og ofte størkner blækket i maskinen eller også er det så tynd at det render ud af maskinen.
Så det billiste i længden er at købe originale HP patroner, der er betydelig flere udskrifter, og det er i en bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-08 04:47

min stod også af

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-06-08 13:32

Jeg har selv en Brother printer, og jeg er begyndt at købe mine blækpatroner her http://www.trykspar.dk/zc135/index.php

Patronerne virker udemærket til hverdagsbrug, men er måske ikke optimale for mere "professionelle" ting, men det bedste ved det hele er at en patron kun koster 12kroner, og der er oven i købet 50% mere blæk i (påstår de). Men når de koster 12 kroner mod en original der koster en 70-90 kroner, tør jeg godt tage chancen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-06-08 13:40

bruno117->> Der er himmel og hav til forskel på HP og Brother, HP har indbygget printerhoved, hvorimod Brother kun er en "tank" til blæk, de fås uoriginale i samme kvalitet, som de originale, når bare du køber en god kvalitet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-06-08 13:50

Det ved jeg godt, men hvorfor skulle uoriginalt blæk til HP ikke være lige så godt? på grund af et uoriginelt printerhoved? Jeg har før købt uoriginalt blæk til min mors HP printer, og det har da indtil videre også fungeret fint. Men måske kan man bare risikere at være uheldig.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-06-08 13:52

bruuno-> Du kender vist ikke meget til HP`S printere.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-06-08 15:22

nej det tør siges peet49

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 08-06-08 09:27

Tak for svarene.
Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg køber fremover

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-06-08 09:29

Selv tak.

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 18-03-09 17:41

Jeg kunne godt tænke mig at vide om det med uoriginale patroner også gælder dem inkclub sælger til HP. Står og skal til at købe patroner til mine forældre, men vil jo ikke ødelægge deres printer af.

Ved fra detailhandlen at fx spars produkter er produceret af de "dyre" producenter,men at de er billigere fordi det ikke er producentens logo der er på det. Så min tanke var om fx. inkclub sælger HP patroner forklædt som deres egne?? Eller om det er uoriginale?? I dette tilfælde er det den patron der hedder "56".