/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
FORTRYDELSES PILLE!?!?
Fra : Scrub
Vist : 1716 gange
110 point
Dato : 06-06-08 12:42

DET HASTER MED SVAR!

Jeg havde sex med min kæreste tirsdag nat!
Hun stoppede med p-piller dagen før (mandag)!
Hun har ikke fået sin mens endnu..
hvor længe går der før man kan tage en fortrydelses pille?
Tirsag nat - onsdag nat (24timer)
Onsdag nat - torsdag nat (24timer)
Torsdag nat - fredag formiddag (13timer)
i alt = 61 timer ..

HJÆLP?
JEG VIL IKKE HAVE ET BARN ENDNU! ER KUN FUCKING 15!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 12:49

Hvad gør din kæreste? Det er trods alt hende, der hænger mest på den.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 12:51

Hun er i panik!
Hun vil ringe til sin søster nu, og finde ud af om det er mensen der er for sent på den, eller om hun er gravid!

Hvis hun er gravid så skal vi HURTIGT på apoteket

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 12:51

Nå jeg har ikke forstand på det, men vent til de kloge koner kommer frem. Jeg kan se at Creamygirl er på.... hun kan garanteret hjælpe dig, ellers kommer der andre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 12:53

Jeg kan jo bruge tiden til at moralbøvse LOOL Hvorfor brugte I ikke kondom???

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 12:54

jeg håber det fandeme

ellers tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 12:55

Hun smuttede nu, men tag det roligt... der kommer andre. Det plejer ikke at vare så længe

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 12:55

Fordi det nu er så fesent at bruge gummi ..
Jeg er grædefærdig man!
der skal komme nogen meget snart

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 12:59

Fesent at bruge gummi..... ja gu er det, men din situation nu er sgu da osse fesen.

Scrub nu ned og køb den fortrydelsespille. Er hun gravid er det jo ok, og er hun ikke, så sker der ikke noget ved det.

Scrub så afsted til apoteket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:01

Dæmp lige panikken lidt P piller er hormoner og de er ikke ude af kroppen en time efter at pigen er holdt op at tage dem, hvis din kæreste var beskyttet at P pillen om mandagen, så var hun det også om tirsdagen, men tag lige en snak med lægen om problemet for en sikkerheds skyld, i skal jo også den vej rundt for at få fortrydelses pillen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:01

Fra Netdoktor http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/noedpraeventionspillen.htm

Hvad er fortrydelsespiller?

Den enkleste form for nødprævention er fortrydelsespiller. Piller indeholder kønshormon – gestagen – af samme type som findes i de såkaldte mini-piller. Blot er hormonmængden meget større.

Det er vigtigt at tage fortrydelsespiller snarest muligt efter det ubeskyttede samleje af hensyn til effekten. Hvis det sker inden 24 timer, virker de bedst. Men helt op til fem døgn efter er der stadig mulighed for at hindre graviditet i at udvikle sig. Altså: jo før – jo bedre. De virker kun i forbindelse med det aktuelle samleje – i modsætning til ”nødspiralen”. Pillerne reducerer risikoen for graviditet med 85 procent, hvis de tages straks og korrekt.

Skulle det alligevel vise sig, at du er kommet for sent med fortrydelsepillerne, sker der ingen skade på fosteret ved at have taget pillerne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:03

o.v.n.

Fortrydelsespiller fås i håndkøb, så lægen er ikke nødvendig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:06

Ja Klumme man bliver klogere af at læse på Kandu, din sidste oplysning er ny for mig, det vidste jeg ikke og tror ikke det har været sådan altid

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:09

Jeg så det på Netdoktor. Jeg bruger selv Nix pille. Den er osse receptfri LOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-08 13:11

Hej med jer.
Slå nu koldt vand i blodet og træk vejret dybt.
Gå ned på apoteket og køb 2 fortrydelses piller . Hun skal tage 1 og efter 24 timer 1 mere.
Jeg vil næsten love jer i ikke er gravide.
Det er normalt at der skal gå 12 dage fra hun er startet på en mensen periode FØR hun kan blive gravid.
Og det er der jo ikke. Hendes menses kommer nok i løbet af et par dage. I er bange nu og det er normalt at det kan påvirke hende psykisk til at de IKKE kommer.
Der sker i hvert tilfælde ikke noget ved at tage fortrydelses piller. Så afsted med dig og held og lykke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:13

Kan du se hvad jeg sagde Scrub...nu kommer de kloge koner LOOL

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:15

Citat
Nix pille
ikke noget for mig og for at berolige spørger lidt, så kan menses godt blive udsat af stress, som følge af frygt for graviditet blandt andet, min anbefaling lyder stadig: En tur til lægen på mandag for at få sikkerhed

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-08 13:16

Hus så lige at tænke jer om en anden gang
Det koster ikke noget.!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:17

Ja sgu...brug hovedet...............NEJ det andet. NØD

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 13:18

Jeg vil have hende til at købe den, men hun siger at hun bare har tænkt sig at vente på mensen.
Hun kan være stresset pga. eksamener, og det kan føre til en udsat mens :s
Har også sagt at der intet sker ved hende, når hun tager en pille, men ..
hun gider vist ikke eller noget.

:(:(:(:(:( !

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-06-08 13:19

Ja ja . Så ligger i /hun jo lidt så der er redt.
Der sker ikke noget ved at tage pillerne , men det er jo op til hende selv.
Held og lykke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-08 13:21

Jeg tror nu heller ikke, at din kæreste er gravid, medmindre hun har glemt at tage sin p-pille (en enkelt dag) i den sidste periode.

Men hvis hun ikke får sin menstruation i løbet af et par dage, så vil jeg råde hende at gå til sin egen læge. Der kan være flere årsager til at menstruationen udebliver.

Og ja, det er rigtigt, at fortrydelsespillen kan købes i håndkøb.

Men jeg synes nu, at hun skal kontakte sin læge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 13:25

Så nu er alle tøserne her, så kan jeg slippe din hånd Scrub Good luck

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 13:26

Tak til jer alle.
Jeg vil ikke låse eller give point endnu.
Vil lige følge en af rådene i har givet og se hvad der sker foreløbigt.
Følg med hvis i vil have svaret.

Tak og på gensyn!

SCRUB

Accepteret svar
Fra : Tilde38

Modtaget 120 point
Dato : 06-06-08 13:29

Hun er sgu ikke gravid hvis hun stoppede med p piller mandag og i havde sex tirsdag. så lad da være at proppe alt det kemi i kroppen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:31

Vi følger med og ser om der kommer et baby spørgsmål i foråret 2009, det gør der ikke med 99,5% sikkerhed hvis situationen er som du skrev i spørgsmålet

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 06-06-08 14:28

En fortrydelsespille er et populært udtryk for den medicin, du kan anvende som nødprævention. Du skal tage medicinen senest 72 timer efter et ubeskyttet samleje. En fortrydelsespille indeholder store doser af kvindeligt kønshormon.

Der er 2 fortrydelsespiller på det danske marked: Norlevo og Postinor. De indeholder begge det samme virksomme stof levonorgestrel. Levonorgestrel er et kvindeligt kønshormon (gestagen).

Både Norlevo og Postinor findes som 2 tabletter, Norlevo dog også som én tablet. Den samlede hormonmængde er den samme. Det gælder uanset, om du tager 1 tablet eller 2 tabletter. Du kan købe begge i håndkøb på apoteket - men tænk dig nu om.

Fortrydelsespiller er ikke det samme som "abortpiller". Den medicin, der bliver kaldt abortpiller, hedder Mifegyne. Mifegyne indeholder et kunstigt steroid (mifepriston).

Under alle omstændigheder, ville jeg nok henvende mig til min læge, hvis der er begrundet mistanke om graviditet. Al min erfaring stammer fra min kone, mine børn og venner, som på den ene eller anden måde er tilknyttet Sundhedsvæsenet.
Mange gange kan det også være psykisk påvirkning. Selvfølgelig er det efet min mening alt for tidligt at få børn.
Fald nu lidt til ro og tal med veninder om tingene også. Husk du kan "IKKE FORTRYDE" brugen af en FORTRYDELSESPILLE! Er det indviklet.
Knus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 14:46

Hun er ikke gravid, det er helt normalt at menses udebliver ved eksamensstress og især ved stress ved tanken om graviditet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-08 14:49

Og hvis du ikke vil have et barn nu, så kan jeg ikke forstå at du ikke har gjort den m8indste smule for at undgå det.
Du er en tøsedreng at overlade det til pigerne at beskytte sig. Husk at et kondom også beskytter mod kønssygdomme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 14:53

Malik

Hold da op hvor ved malik meget tænkte jeg, indtil jeg så at du har skrevet det hele af. Så plejer man at opgive kilde ... ik malik?? Lidt sølle

http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/kvinder_og_hormoner/fortrydelsespiller_02.htm

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-06-08 15:00

Til Scrub

Der er ikke så meget Du kan gøre nu. Ta' det som det kommer. Slå koldt vand i blodet.
Hun er givetvis ikke gravid. Og hvis uheldet er ude, så er ABORT jo stadigvæk en muligheden.

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 06-06-08 15:22

OK Klumme, det var en fejl at jeg ikke skrev at det var et citat, men dette beklager jeg, men det er dog helt de samme informationer jeg har fået af min datter. Selvfølgelig skulle jeg angive kilden - OK

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-08 15:34

Tilgivet Go weekend

Godkendelse af svar
Fra : Scrub

Dato : 06-06-08 22:37

Tak for svaret Tilde38.
Det var det SANDE svar (hun er IKKE gravid, fik sin mens kl 21!) JUBII !
Og det var det mest selvsikre svar i debatten - tak, du fik mig til at slappe af :P !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-08 00:28

Og så husker du lige galochen til humørkæppen næste gang ik??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 08-06-08 12:39

velbekomme scrub