/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Film på computeren
Fra : Tilde10
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 06-06-08 12:38

Hvordan kan man få et filmvinduet til at være åbent på skærmen ogforblive i hjørnet mens man arbejder i andre dokumenter?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-08 12:42

Brug to skærme i stedet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 12:46

Hvis du har en Vista computer, så har du mulighed for flere skærme, og prøv at beskrive lidt mere præcis hvad du ønsker, afspiller du videoen i en player eller er på en internetside ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 12:48

Citat
forblive i hjørnet
jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 13:23

Tilde10 kom nu og forklar hvad du ønsker, opgaven kan sikkert løses vi skal bare være helt sikker på at vi forstår dig

Kommentar
Fra : Tilde10

Dato : 06-06-08 14:36

Jeg skal skynde mig at forklare,,,
Hvis jeg sidder og ser en film med mit play movie eller andet filmprogram der er på min pc, så kan jeg ikke fortsat se filmen mens jeg f.eks. skriver i et word dokument! Jeg så engang en der havde vinduet med tv kørende hele tiden, mens han lavede noget andet på computeren, og det er jo smart =)
jeg har microsoft office!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 15:15

Hvis du bruger Windows MediaPlayer til at afspille dine film eller tv udsendelser, så gå ind i Funktioner og klik på Indstillinger, klik på fanen Afspiller og sæt markering i Bevar afspiller øverst, klik Anvend og OK, så er det bare at tilpasse afspiller så den ikke fylder for meget, sæt muse markøren ude i kanten, der hvor den bliver en dobbelt pil, hold venstre museknap nede mens du trækker afspilleren til den ønskede størrelse, det gælder både lodret og vandret, nu kan din afspiller så køre i et hjørne mens du skriver i dit dokument lidt under eller ved siden af, hvis du bruger en anden afspiller, så har den måske en lignende indstilling: Bevar afspiller øverst eller Stay on top of all eller Always on top

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-08 22:36

Den bedste løsning som allerede er givet er og have to skærme, det er jo ikke til og se en film hvor filmen fylder halvdelen af skærmen og word den anden halvdel, det bliver jo for småt, selv med en 19" skærm. Jeg har to skærme, ikke lige for at kunne se film mens jeg laver hjemmesider, men det er da klart den bedste løsning.

Kommentar
Fra : Tilde10

Dato : 09-06-08 13:10

Hej o.v.n
Jeg kan simpelthen ikke finde noget der hedder funktioner inde i Windows media player. Der er en der hedder indstillinger, men der kan jeg ikke ændre det jeg vil med skærmen,,,?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-06-08 13:39

Jeg prøver at forklare lidt bedre, det er mulig at værktøjs linjen er skjult på din player, har du en linje øverst hvor du kan vælge mellem Filer - Vis - Afspil - Funktioner - Hjælp ? Hvis ikke så så klik på et tilfældig tomt sted på den sorte ramme rundt om playeren og klik på Vis klassiske menuer, så kommer værktøjslinjen frem og du klikker på Funktioner, går ned og klikker på Indstillinger, øverst i Indstillinger er der en masse knapper (faner) du kan vælge imellem, klik på den der hedder Afspiller, så har du et vindue magen til det jeg viser her: http://peecee.dk/upload/view/118143 nede midt på cirka, skal der være markering i Bevar Afspiller øverst, det er der i eksemplet på billedet, slut af med at klikke Anvend og OK, så skulle afspilleren være ovenpå dokumenterne og du skal så bare trække størrelsen ind fra siden og op eller ned, så du kan arbejde ved siden af, playeren flytter du rundt på skærmen ved at tage fat med venstre muse markør og holde den nede på det øverste af playeren mens du flytter den

Kommentar
Fra : Tilde10

Dato : 09-06-08 15:01

Det virker
Tusind tak for en god forklaring,,,-Til en der skal have det skåret ud i pap

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-08 03:14

Selv tak, jeg går ud fra at takken er rettet mod mig når nu du har fået det til at virke, så kan du lukke spørgsmålet ved at klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest, det er god tone her i forum at lukke når problemet er løst