/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista defragmenterng
Fra : o.v.n.
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 05-06-08 23:58

Jeg sørger for vedligehold og opdateringer på en Acer Travelmate med Windows Vista, efter at have sikkerheds kopieret, ville jeg i dag for første gang defragmentere harddisken, programmet startede og jeg klikkede på Defragmenter nu, problemet er at det er 4 FIRE timer siden, hvor længe plejer en sådan omgang at vare ? Harddisken er på 200GB og computeren fra oktober 2007

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-08 00:28

Ja, 'flere timer' har jeg da været ude for. Det kommer an på mange faktorer - først og fremmest hvor fuld disken er (plus fragmenteringsgraden). Det er jo trekvart år siden, så giv du den bare natten over. Og kør det så een gang til umiddelbart efter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 00:37

Der er ikke ret meget på harddisken, mest tekst og regneark som ikke fylder alverden, jeg har bare aldrig oplevet en XP kører defragmentering i mere end en times tid, men det er heller ikke så store diske jeg arbejder med til daglig, 40 - 100GB er mest almindelig hos mig

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-08 01:08

Tak for svaret henrikkrebs. Nu blev den så færdig, men jeg venter til i morgen med en ny omgang

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-06-08 08:32

PS: Du kan sætte Vista til at defragmentere regelmæssigt, fx hver uge (det tror jeg er standard for nyinstallationer)