/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
intranet
Fra : mussedenseje
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 05-03-03 17:53

Hej...
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted at stille dette spørgsmål men jeg prøver alligevel.
Jeg skal lave en intranet side til det firma jeg arbejder i.
Jeg ville høre om der er nogen der ved hvor man kan finde ud af hvordan man gør
Det skal være mulighed for at logge sig på via internettet.
VH Brian

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-03-03 18:01

Hejsa

hvilket oprativ system køre i med på serveren ??

Kommentar
Fra : mussedenseje

Dato : 05-03-03 21:08

Det ved jeg ikke helt men måske en NT server
Har du ellers nogle gode altanativer?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 05-03-03 21:26

det med serveren var bare for at kunne forklare dig bedre hvordan strukturen kunne være

Platform
i alle NT miljøer (NT4 Win2000 & XP) er der noget der hedder IIS (Internet Information Services) ligger under tilføj/fjern programmer.. nå man har installeret den har man en platform at lægge sin hjemmeside på i denne platform kan det selvfølig bestemmes hvem der har adgang..

Nettet
Nå du så har en maskine skal alle de maskiner på intranette have at vide at hvordan de kommer i kontakt med denne.. her er det muliget at sætte dnsén op på hver enkelt maskine og så er det også den nemme løsning som er at lade DHCP smide disse informationer med ud...

IIS kan du selvfølig selv søge efter hos microsoft men det med dns er lidt svære at finde infomationer om da det er en jungle.. og man bliver let overskuligt

Her er lidt at kigge på... men du skriver bare hvis der er noget

Kommentar
Fra : mussedenseje

Dato : 05-03-03 21:39

Ok tak for hjælpen
Har du evt. nogle links jeg kan se på

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-03 21:49

Faktisk ikke jeg har det fra bøger og fra den hjælp der ligger i Win2000 server & i win XP pro ( jeg er meget overasket over den hjælp i xp)

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-03-03 08:52

ville lige tilføje at så vidt jeg ved er det kun i PRO versionen af xp der findes IIS....

Godkendelse af svar
Fra : mussedenseje

Dato : 06-03-03 16:32

Tak for svarene