/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp til unger!
Fra : Hop30
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 05-06-08 18:37

Jeg har en masse guppy unger, og jeg vil gerne lige høre nogle gode råd til hvordan man får dem til at vokse optimalt. Jeg synes nemlig at mine vokser langsomere end normalt. Ved mit første kuld gik der godt et månede så var fiskene klar til at komme hen til de andre. Men dem jeg har nu, har jeg haft i lidt over en månede nu, og de er slet ikke klar til at komme der over i endnu. Det er ikke bare et kuld, men 5 forskellige kuld unger, hvor de alle vokser langsomere end normalt, ud fra mine erfaringer.

PS. Det er både sværddrage, platy og guppy unger der er tale om.

Så har i nogle gode råd til at få dem til at vokse optimalt, så skriv det endelig. Eller hvis har en ide om hvad der kan skyldtes problemet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 19:30

Jeg tror at fisk i nogen grad indretter deres størrelse og udvikling efter pladsen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-06-08 19:40

Hvis du har for mange unger sammen vokser de ikke ret meget, hvis ungerne har god plads, så vokser de godt.

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 05-06-08 19:53

De har fint med plads.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 20:31

Har du ikke et ekstra akvarium, så du kan afprøve det med et par stykker? For det er nok ikke fordi de har det for koldt. Det er en kendt sag at vokser langsomt når det er koldere.

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 05-06-08 20:49

Nej, jeg har ikke et ekstra akvarie, eller jo men har ikke lige plads til det.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-06-08 21:34

Hvad med at give dem noget at æde. De vokser ikke af vand allene.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 21:51

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Hvad med at give dem noget at æde. De vokser ikke af vand allene.

Det er selvfølgelig også rigtig - - Men det de æder skal altså også passe til akvariets størrelse - - ikke kun til fiskenes mængde, fordi hvis der bliver for meget affald, så kan du ikke holde vandet frisk!
og så dør dine fisk - - Ja så kommer det hele til at passe sammen - efterhånden; Men fejlen i øjeblikket er nok - for lidt plads!

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 06-06-08 09:18

NEJ !, de får hvad de kan spise, og der er nok plads !

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-06-08 10:12

og de står ikke et sted, der er koldt?

Kommentar
Fra : Hop30

Dato : 06-06-08 16:08

Nej temperaturen er 28 grader...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-06-08 17:05

Okay for de gror meget hurtigere ved 28 grader end ved f.eks. 18
Så tror jeg ærlig talt at det er dig der er for utålmodig Jeg tror ikke de er syge! Så ville der være død en del af dem. Der dør vel nok en af og til men det er narurens orden.
Lykkr og held med dem - hvis du har de voksne så kommer der snart flere.

Kommentar
Fra : ANNImartin

Dato : 23-07-08 18:18

Hej..
Vi havde selv samme problem.. Men vi fik noget rigtig godt foder til ungerne som gjorde at de voksede hurtigere.. Men det tager da noget tid ...