/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista fryser
Fra : Jacx
Vist : 836 gange
40 point
Dato : 05-06-08 15:55

Min nye computer fryser.

Jeg har lige købt og samlet en ny computer, men den fryser hele tiden, om jeg spiller et spil, surfer på nettet, eller den bare står og idler på skrivebordet, så fryser den lige pludseligt, og det er ved at drive mig til vanvid.

Jeg har efterhånden forsøgt alt, fra at skfite dvd drevet, til ny Hdd, et ton af drivere, men intet ser ud til at virke.

Er der nogen der har en idé til hvad det kan skyldes ?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:03

inkompatible hardware...
syge ram...

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:04

alt er købt til at passe sammen.

XFX bundkort
XFX grafik kort
8 GB ram
3ghz cpu extreme

osv.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:06

og du har vel prøvet en ominstallering? scannet for virus, spyware osv?

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:08

jo, har prøvet hele banden igennem, har "leget" med computere i over 10 år, så har prøvet de mest basale ting, og plejer også at kunne løse dem, den her vil bare ikke være med på legen

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:20

ok, så har du selvfølgelig husket pasta'en på cpu'en ;)

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:21

hehe ja det har jeg, men burde (efter hvad jeg kan finde frem til) ikke være et varme problem.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:24

Kør chkdsk /f
Opdater alle drivere (har du sikkert gjort)

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:25

yups

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:25

http://www.memtest86.com/

Den tjekker dine ram for fejl, som kan være årsagen.

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:29

Tak for ideen, men det er desværre ikke 64bit kompitabelt, og kan ikke få lov at kører det i 32bit

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:31
Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 16:42

prøver at lave en torture test og se om den kan finde noget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-06-08 16:55

Hej

Prøv at nøjes med mindre ram, Vista siges at kunne klare 4gb, du har jo 8gb, så det kan jo være at det er derfor skidtet driller.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bjorner

Dato : 05-06-08 20:57

Jeg er selv ganske utilfreds med VISTA, fordi det ikke understøtter hardware, sopm XP kan klare uden problemer.

Jeg har geninstalleret driveren til min HP printer vel sagtens 25 gange.. åndsvag at bruge sin tid på det stads.

Jeg ønsker mig tilbage til XP-tiderne, hvor det faktisk fungerede pefekt.

Bill Gates har gjort det igen: Udviklet et ringe styresystem og blokket os for masser af penge. Tænk at give en formue for VISTA og så opleve, at man skal være prøveklud, og i bedste fald kun kunne finde svarerne blandt amatør-nørderne.

Jeg overvejer stærkt fire-fox og linux i øvrigt!!

MVH

Bjørn Eriksen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-06-08 20:59

jeg troede ikke der var nogen egentlig begrænsning på ram, når man kører 64bit !?

Jeg er også ved at samle en ny "rig", men jeg har købt et Asus striker II som kommer med lcd poster, så hvis den kommer med fejl, håber jeg at den kan pinpointe det, så jeg undgår alt for meget stress ;)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-06-08 21:21

Hov 64bit, det kan jo gå op til 8GB

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 21:51

yups, klaudi, 64bit = 8gb ram.... jeg har nu testet en masse, og har fundet ud af at det må være grafik kortet der har en fejl i sig, så nu prøver jeg at skifte over til et gammelt 6800ultra, og ser hvad den siger til det (håber ikke den futter det af :D )

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 05-06-08 21:52

hov bruno du siger noget, det har det her mobo egentligt også, kunne være jeg kunne finde noget igennem dette, den prøver jeg lige nu jeg er igang...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-06-08 00:15

@ bjorner

hehe nu var der jo engang hvor XP også var ganske nyt, og blev dømt til at være lort af mange, fordi det ikke understøttede deres favorit hardware, men det er da kommet ret godt efter det hehe

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 10-06-08 21:16

SÆT ILD TIL DEN_____________

Kommentar
Fra : Tillit

Dato : 11-06-08 16:10

Mit bedste bud er grafikkortet.

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 11-07-08 13:54

Citat
Hov 64bit, det kan jo gå op til 8GB

Begrænsningen er 128Gb...

Og Jacx > Selvom du siger det formentlig ikke skyldes et varmeproblem, så prøv alligevel at tjekke (i din BIOS) hvor varm CPU'en er, og om computeren er sat til automatisk at slukke når temperaturen når op på X grader Celcius.

Jeg har selv været ud for at min BIOS rapporterede CPU'en til at være 20-30 grader varmere end den reelt var, og medførte at computeren enten hang eller slukkede uden varsel, fordi den troede at temperaturen var nået op på 90 grader - selvom den i virkeligheden lå på 60-70 grader.

Det kan som regel løses med en BIOS-opgradering, så tjek producentens hjemmeside og se om der ikke skulle være en nyere version tilgængelig.