/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Transpotabel gril
Fra : takker
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 05-06-08 13:59

Her til sommer står den igen på camping, men jeg er bare så træt af engangs grille, men ikke af at grille.

Hvilken erfaringe har du med transportable grille og er der nogen du vil anbefalde frem for andre.

Har kigget lidt på nettet, er der en sammenhæng HVERGANG mellem pris og kvalitit.

Er der nogen ting jeg skal være ekstra opmærksom på? f.eks at køletiden andet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 14:18

Bauhaus bl.a. - har en Weber gril som er til formålet.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 05-06-08 14:55

Det bedste er (selvfølgelig) en Weber. Du kan få 2 modeller til camping: Smokey Joe. Der er en rund grill på 37 cm, og Go Anywhere der er rektangulær.
Go Anywhere er klart den bedste. Den fylder mindre sammenpakket og er rigtig god at arbejde med.
Dens normalpris i år ligger på omkring 600,00 Det er mange penge, men de er givet godt ud og du har en grill der kan tåle at blive brugt i mange år, også som ekstragrill hjemme i haven.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 16:05
Kommentar
Fra : takker

Dato : 05-06-08 16:34

Nu har jeg været så uheldig at få mandags udgaven af en Weber grill flere gange, først en kuglegrill, derefter en gasgrill, så hvis man ikke lige er til Weber, hvad findes der så?

Jeg kan godt finde en masse grille, det jeg er mest intressert i, er Jeres erfaringer med de forskellige grille. Gode som dårlige.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-06-08 17:00

Hej med dig.
Denne her går du ikke galt i byen med.
Den bruges på både og camping. og er bare alle tiders.
Citat
www.coop.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-06-08 17:03

www.coop.dk
Det er her du skal finde den..
Det er en lille rund tingest der ikke bliver varm uden på og bruger 6 briketter til en gang kylling f.eks.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 05-06-08 17:13

så bliver det nærmest ikke mere transportabelt:
http://www.coolest-gadgets.com/20080515/fold-up-your-bbq-and-take-it-anywhere/

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 05-06-08 17:21

Kan også anbefale Weber Go Anywhere, som mange steder, Bilka, Bauhaus m.fl. kan købes under 500,- kr.
Men husk, det er en kulgrill som på mange campingpladser ikke må bruges!

Så en gasgrill er nok det de fleste bruger! Dem findes der flere af, men hold dig fra Cadac-grill!
Søg på div. campingfora, f.eks DCU's debatside: "Mellem campister"
http://www.dcu.dk/campisterimellem/forumlist.asp?menuid=4726&areaGuid=2285

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-06-08 19:48
Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 05-06-08 21:06

Min erfaring er:
Weber - Smokey Joe. Jeg har også den lille transportable Coop, men tager altid først og fremmest Weber med. Hvis man f.eks. er 4 mennesker, der skal "ud i det blå" - så synes jeg, at Coop er for lille, i hvert fald hvis man skal have andet end grillede pølser. Så mit råd er så absolut Webers Smokey Joe.
God sommer.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-06-08 23:51
Accepteret svar
Fra : malunte

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-08 11:32

vi har købt den mest fantastiske grill,den kan klappes sammen så den ligner en kuffert og fylder intet,den er nem at samle,ristene kan kommes i opvaskeren,vi havde den med på camping på stevns i år,den hedder vanessa er fra frankrig og kostede omkring 100 kr,jeg ved godt at det er langt ude,for den er købt i frankrig,men vi har aldrig haft en grill der var så god som den,den har en hylde i rustfri stål som sættes øverst på grillen,så brød kan varmes,hvis jeg kunne sætte et billede på så skulle i se løjer,vi har haft kuglegrill og andre men dem er vi ikke gode venner med ,Barbecue charbon de bois vanessa er sagen.god sommer

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 06-06-08 22:10

Så er vi der igen. Diskussionen om kuglegrill eller åben. Hvis man er uvenner med en weber er det fordi man ikke tænker i lukket grill og bruger den forkert. Efter at have grillet i 25 år heraf de sidste 6 på weber må jeg sige at weber er kongen blandt grills. Så jeg gentager. Go Anywhere.

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 09-06-08 16:53

Tak for svaret malunte.

Efter en gang google, ser det ikke ud til at jeg kan købe den i Danmark, men jeg sætter pris på at det er personlig erfaring der fremhæves