/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Word driller
Fra : Zofie
Vist : 1159 gange
100 point
Dato : 05-06-08 13:38

Halløj.

Jeg knokler med en opgave i Word.
Opgaven skal have halvanden linjeafstand. Det vil den godt være med til.
Men nogle gange laver den større afstand ved fx. nyt afsnit. Andre gange bliver afstanden mindre.
Hvis jeg fx vil begynde på en ny linie kommer der for stor afstand mellem linjerne.
Jeg har prøvet at markere det hele og lave halvanden linjeafstand, men der sker ikke noget..
Nogen der ved hvorfor??

-Sofie.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 13:50

jeg ved ikke om jeg forståår dig ret?
Det lyder rigtigt for mig ved nyt afsnit bliver der 3 lliniers afstand. Ligeledes ved linieskift? Det er da ok ikke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 14:09

Hold skift nede når du trykker på enter, wså bliver det bare til linieskift.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 14:17

Hvis du klikker på det omvendte P - kan du måske se hvor der er ændringer som forhindrer din linieafstand.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 05-06-08 15:04

Det lyder som Office 2007.

Det fikser du ved at højreklikke i dokumentet. Vælg afsnit. Sæt flueben i "Tilføj ikke mellemrum mellem afsnit med samme typografi". Klik derpå OK.

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 05-06-08 16:44

Hmm.. Det virker desværre ikke noget af det..
Det er Word 2003.

Hvad er det omvendte p??

Altså når jeg vil skifter linie kommer der for stor afstand. Ved ikke hvordan jeg kan forklare det bedre..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-08 16:48

Omvendt P er ikone på værktøjslinien for at vise formateringstegn

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-06-08 19:00

Det omvendte P er et lille sort ikon, ligger på Værktøjslinien Standard og ligger til venstre for zoom ikonet.

Clou

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 05-06-08 20:41

Øh..
Fandt det omvendte P, og opgaven er fuld af dem..
Men forstår ikke lige hvad jeg skal gøre ved det..
Beklager at jeg er så hjælpeløs

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-08 21:01

Se på om der er lige så mange omvendte P'er i hvert afsnit, er der for mange i et afsnit, klikker du der hvor der er for mange - tryk derefter på Delete

Er der derimod for få i et afsnit, så trykker du blot en gang på Enter-tasten

Clou

Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 05-06-08 21:39

Det virkede
Tusind tak..

-Sofie.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-08 21:44

Det der volder problemer er at Word køre med Før og efter linieafstand

Der er forskel på om det er linieafstanden i samme afsnig eller om det er linieafstanden imellem to afsnit.

Normalt når man skriver tekst i samme afsnit bruger man Shift og Elnter til at lave liniskift, (også kaldet blødt linieskift).

Når man laver linieskift i melle to forskellgi afsnit bruger man Enter alene (hårdt line skift)

Når man i word vælger linieafstand er der afstande i bløde linieskrift man sætter...

Hvis det skal være over det hele du ændre liniafstanden skal man i før og efter vælge auto

Vil man styre det hele vælger an før og efter afstanden manuelt i punkter. Svarende til den font man anvender.

Er man rigtig skrab, sætter man sit dokument op fra starten i typografi, dette skaber struktur i fonte og afstande.

Når man anvender det "omvendte P" viser den "omvendte P" hver gang man har brugt Enter alene til lineskift og "Enter tegnet " når man anvender Shift enter,
(Sådan har Microsoft valgt at være logisk),

Vh Benjamin

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-06-08 08:52

Velbekomme

Clou