/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Rimer på stork
Fra : vandborg88
Vist : 2039 gange
50 point
Dato : 05-06-08 10:34

Jeg har brug for at vide hvad der rimer på stork!!!?!?!?

En kollega har brug for dette til en sang..

Håber I kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-06-08 10:38

fork for eks

http://www.rimordbog.dk/orcapia.cms?aid=1&dl=da&w=stork den her kan måske bruges ?

Kommentar
Fra : takker

Dato : 05-06-08 10:39

Prøv dette link, det hjælp mig engang da jeg skulle skrive en sang

http://www.onlinebooks.dk/abc/ABC.pdf

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 35 point
Dato : 05-06-08 10:41

hork

fork

kork

Kommentar
Fra : takker

Dato : 05-06-08 10:50

hehe kommer lige til at tænke på at torsk rimer da på stork

Godkendelse af svar
Fra : vandborg88

Dato : 05-06-08 10:52

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-06-08 11:05

Ork (Bydemåde af orke)

Ta' og ork,
din gamle stork.

Eller "orke" med apostrof:

Godt den gamle stork,
stadigvæk ku' ork'.

"Hork" og "fork" er ord, jeg aldrig har hørt før, og det er en dårlig idé at bruge den slags ord i en sang. Det er jo ikke nok, at det rimer - det skal også helst give noget mening.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-08 11:13

Fork

Citat
fork subst. -en, -e, -ene
1. et gaffelformet landbrugsredskab som har to el. tre spidse tænder og et langt skaft, og som især bruges til at flytte hø med.

Det må du have hørt før

Hork

Citat
hork subst. -en, -er, -erne
1. en ferskvandsfisk med pigfinner af aborrefamilien. Har sammenvoksede rygfinner. Latinsk navn Gymnocephalus cernua.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 11:25

Det der frøerne siger når de ser en stork - - er det ikke Work - work?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-06-08 11:28

Citat
Det må du have hørt før

Narh, jeg har kun hørt om trefork - den Fanden render rundt og spiller smart med.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 11:37

Når du ikke kender ordet fork - ja så kan du ikke være fra landet. Fork er det samme som en høtyv, alså ikke en der stjæler hø ; men en man forker hø op med. - Når så bondemanden kommer og ser bondekarlen står og driver den af - Så råber han fork! for H..... FORK ! Så kan du tro der kommer gang i forken!

Kender du heller ikke havguden Ægir hedder han vist - han har en tregrenet fork i si højre hånd!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-06-08 11:41

Citat
Kender du heller ikke havguden Ægir hedder han vist - han har en tregrenet fork i si højre hånd!

Jo, og det er også sådan en Fanden udstyres med her og der - men sådan én kalder jeg en trefork.

DMen du har ret i, at jeg ikke er fra landet.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-06-08 11:42

DMen = Men.

Fanden må vide, hvor det "D" kom fra.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-06-08 12:03

Ja ja det er rigtigt det hedder nemlig en trefork fordi en fork har fire grene - altså sådan en fork som bomdekarlen bruget til at forke med! fork er det samme som Høtyv