/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Partionering
Fra : Dieter
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 05-06-08 10:18

Jeg har en HP PC der er føst med VISTA. Men jeg vil installere
Windows X P P. Der fulgte en "HP Restore Pus!" CD-ROM og en "Operatig System CD" med.

Når man bruger sidst nævnte CD-ROM mangeler der nogle drivere og det er næsten umuligt at indstallere dem alle.
Så skal man starte med "Operatig System CD".
Her kan man dog IKKE lave partioner.

Er der nogen der ved om / hvordan man kan partionere EFTER man har installeret Windows XP Med kun én partion?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-06-08 10:22
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-08 11:21

Hvis der er Vista på så brug den til at rezise din pattion og lav en til din xp
Højreklik på denne computer og
væg administrer-
diskhåndtering.
Høhreklik på partitionen og vælg
forminsk diskenhed.

Det På område du får tilbage laver en en partition til XP

Og vis du er smart laver du så du har mindst 3 partioner
C - Vista
D - Data
E - XP

Det er lidt trist at midste sine data blot forde man genindlæser styresystem

vh Ben