/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sange til guitar..
Fra : Black_megan
Vist : 591 gange
92 point
Dato : 04-06-08 22:41

Hey :)

Jeg har en kammerat, han er helt vild efter at lære lidt forskellige sange på guitar, men han kan ik rigtig få barre-akkorder ind i fingrene og simple akkorder som A, D og G bliver svære for ham, når han skal skifte mellem dem..

Jeg fandt sangene: "Howie Day - Collide" & "Oasis - Wonderwall"

Begge disse sange er nærmest bare et G hvor man henholdsvis tilføjer og fjerner fingre, ikke de store skift af håndstilling, og det er sådan noget jeg har brug for.. hvis nogen kender til nogen sange som på den måde er nemme at spille, ville det være fedt..

Håber nogen kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 04-06-08 22:59

Det er da sværere at ændre enkeltfingre i et G end at skifte akkord. Din kammerat må bare sætte sig foran fjerneren og skifte greb igen og igen mens han ser et par helaftensfilm.

Kommentar
Fra : Black_megan

Dato : 04-06-08 23:08

hvis du tager Howie Day - collide.. du har et G, med en ekstra tone, kan ik huske hvad den hedder..

lillefingeren og ringefingeren er altid på samme sted, skal aldrig flyttes.. :) så lange og pegefingeren, skal fjernes nogen gange, andre flyttes en streng op eller sådan noget :) det er SÅÅH nemt.. nemmere som barre-akkorder og at skifter mellem normale.. for ham hvert fald..

Vil bar gerne have nogen sange som på den måde nærmest ikke kræver ændring af håndstilling :)

men tak for svaret "Klemme2006" :D

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 92 point
Dato : 05-06-08 00:20
Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 05-06-08 03:50

Der er ikke nogen grund til at oplære folk til at være handikappede....
Han er nødt til at "møde virkeligheden" og så lærer han også det! (hvis han ikke lærer det, så er det ikke det, han skal)

Derfor. Han skal skifte imellem akkorderne. Han skal lære barré på alle måder og lære, at det gør ondt i starten... osv....
Undskyld. Jeg skal i seng nu...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-06-08 14:33

http://www.e-chords.com/

eller :
http://www.youtube.com/watch?v=2iQNMMpIvpM

her kan du finde næsten alt (søg så skal du finde)

Godkendelse af svar
Fra : Black_megan

Dato : 05-06-08 23:41

Tak for svaret Smokei :) glad for linket

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-06-08 12:08

Selvtak Black_megan