/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteriet virker ikke
Fra : dansk.no
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 04-06-08 20:20

Jeg her pillet batteriet ud af den bærbare og bare kørt vanlig strøm.Nu har jeg sat batteriet i igen men det funker sku ikke.Indikatoren for ladning blinker bare rødt?.Batteriet virkede fint før.Har tjekket i bios om der skulle være en on/off ting der, men det er der ikke.Hvad kan der være galt???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-08 20:26

Batteriet er måske så afladet at den brokker sig over det.
Prøv at lade den stå med strøm på uden at comp er tændt.
For det er vel batterilampen der blinker og ikke fordi comp. er i stand by mode.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-06-08 22:28

Opladelige batterier kan blive så afladt, at det polvender, hvilket vil sige at + og - rentfaktisk bytter plads. Hvis dette er tilfælde, så er der kun et nyt på ønskesedlen der vil kunne hjælpe dig.
Prøv at se ind på www.batterier.dk - Her har jeg købt en del gode batterier til forskellige formål, i god kvalitet.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 04-06-08 22:33

Citat
Jeg her pillet batteriet ud af den bærbare og bare kørt vanlig strøm. Nu har jeg sat batteriet i igen men det funker sku ikke.Indikatoren for ladning blinker bare rødt?. [U][B]Batteriet virkede fint før[/B][/U].

Hvad er vanlig strøm ?, hvorfor har du pille batteriet ud, når det virkede fint før !?.

Selv om batteriet er opladeligt, kan det ikke holde evigt, så hvis du er sikker på at du har ladet på batteriet med den korekte strøm og tid, er batteriet opslidt.
Oplad batteriet efter forskrifterne, vendt ca. 1.timestid, måle spændingen uden belastning og der efter med ca. 1. Amp belastning på, er der stor forskeld på de to spændinger er batteriet defekt

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-06-08 23:02

Her har de billige batterier. Har selv købt et derfra.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC