/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Trådløst Internet
Fra : Nul7
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 04-06-08 19:50

Hej, - er der nogen der kan hjælpe mig med en bedre løsning?
Jeg et Belkin 54g trådløst internet.
Når jeg tænder Pc'en vil den ikke åbne forbindelsen, - uanset om den starter fra dvale eller slukket..
Jeg får den til at fungere ved at tage den trådløse sender ud af USB stikket og kobler den til igen.
Jeg kan også få den igang ved at deaktivere og derefter aktivere den i enhedsorienteringen.
Den melder at jeg har den bedste driver når jeg prøver at opdatere den.
Har I en lettere løsning?

Hilsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-08 20:02

Hvis det er en USB trådløs adapter, bør du køre med det program som hører til og ikke det windiws program som er standard. Så bør den gemme din indstilling.

Jeg bruger selv flere adaptere på samme computer og de koblre sig selv til hver i sær når de sættes ind.

USB grej sættes først til efter opstart af comp. eller den bliver siddende efter lukning.
(kan godt tages ud og sættes ind efter slukning)

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 05-06-08 08:25

Kære Eyvind, - jeg glemte at nævne at problemet kom efter at jeg skiftede til Vista.
Jeg har kørt den orginale driver ind, - med tilhørende vista opdate, - måske skal jeg prøve igen når vejret egner sig dertil.
Når jeg opdatere driveren i enhedhåndteringen sletter jeg så den orginale, - altså den driver der var før?Hvis så, så kunne jeg havde gjort dette.
Det er en trådløst usb adapter, - og afstanden skulle ikke være noget problem.

v.h.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 11:50

I Vista er der en huskefunktion når du tilslutter et netværk med Vistas eget program.

Citat
Når jeg opdatere driveren i enhedhåndteringen sletter jeg så den orginale, - altså den driver der var før?

Ja det gør du.

Hvis du har den CD som hører til din adapter - så rul den ind.

Hvad hedder din adapter.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 05-06-08 13:41

Belkin wireless G usb adapter.
tilhørende Belkin 54g trådløs router.
Jeg vil prøve at køre den ind igen, - jeg har ellers lige bøvlet med at få den krypteret så det er et sikkert netværk, - forsvider dette ved genoprettelsen?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-06-08 14:02

Ved geninstalation af programmet til belkin adapteren kan krypteringsnøglen godt forsvinde.
Men da routerindstillingen ikke røres er det kun adapteren som lige skal have det lange nummer ind.
Du kan jo have koden liggende i notesblok og så kopiere det over når routeren beder om det.

Hvis du også har mac-filter berøres det ikke da adapteren ikke skifter nummer, så routeren genkender den straks..

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 05-06-08 15:42

Tak for svaret Eyvind.

Tak for din hjælp, - jeg gennemprøver det ved lejlighed.

hilsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-08 15:44

ok

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-06-08 21:55

Hej Eyvind.
Lige for at lade dig vide at nu fungere den fin.
Ved geninstalering kom jeg ind på Belkins hjemmeside hvor der var en nyere driver til vista.
Så jeg er bare glad.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 22:06

Super - når noget virker.