/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hvad er jeres holdning?
Fra : KurtNielsen
Vist : 363 gange
30 point
Dato : 04-06-08 18:15

Hvad er jeres holdning til nedenstående politiske problemstillinger?

1. Følger det offentlige og det privates vækst hinanden eller er der en af økonomierne der halter bagefter? Hvordan vil det se ud i fremtiden?

2. Bør der tages flere hensyn til religiøse minoriteter i offentlige institutioner? Går man ind for adskillelse af kirke og stat hvis man siger ja?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-06-08 18:55

1:
indtegn i koordinatsystem:
y=samlede offentlige udgifter år x / brutonationalprodukt år x

Tallene finder du i "statistisk årbog" eller "statistisk tiårsoversigt"

2:

Nej, det vil på sigt sætte Danmark udviklingsmæssigt i stå. De, der er flyttet hertil overser, at det oftest er den herskende kultur i det område, de kommer fra, der er årsag til de problemer, der fik dem til, at udvandre.
- På helt samme måde, som europæere, der her manglede muligheder udvandrede til Amerika, hvor de skabte deres egen kultur, der i store træk mindede om den europæiske, dog uden snærende bindinger.

Det store problem er, at nogle indvandrerminoriteter forsøger at påtvinge deres nye værtssamfund endnu mere snærende bindinger end de, der er alment herskende i de samfund, de flygtede fra.

2a. Min personlige vurdering er: Ikke nødvendigvis

Kommentar
Fra : bamseh

Dato : 04-06-08 19:55

det er erhvervslivet, der betaler det offentlige, så mon ikke det er bedst, at det private er foran.

når jeg kommer til et fremmed område, prøver jeg at leve som de "lokale" ville det måske være rigtigt, hvis jeg påtvang dem mine ideer og min levemåde. Jeg mener nej, for så kan jeg bare holde mig væk.

Det gamle med, "kan du ikke tåle lugten så rejs" kan vist godt bruges her.

Jeg mener, at det er mine aner, der har opbygget Danmark, så jeg anser det for min arv. Det betyder, hvor meget vil jeg så dele med andre. Jeg vil i det mindste ikke have at vide, at det er et krav

Hvis det der menes er anden mad i børneinstitutioner, det vil da være nemt, så kan forældrene selv smøre madpakkerne. Hvirfor skal alt være "gratis".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-08 20:11

Ja hvis alle disse "herligheder" mangler i Danmark, så er det måske en god ide at bevæge sig hen hvor lyksaglihederne er.
Tænk hvis vi om 50 år, er nødt til at begynde helt forfra, med begreberne frihed og lighed.
Skal man være tolerant overfor intolerante samfundskræfter..........

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-08 20:26

Citat
1. Følger det offentlige og det privates vækst hinanden eller er der en af økonomierne der halter bagefter? Hvordan vil det se ud i fremtiden?

Det er os der via skatten betaler, og det er firmaer der via skatten betaler. Jeg tror at de vil skiftes, alt efter hvilken tid vi har, Da jeg var i lære i det offentlige i 60'erne, så var det offentliges lønninger højere end det privatejedes lønninger. Og nu er det omvendt. Men det skifter nok om nogle år, og om år igen så skifter det igen.

Citat
Bør der tages flere hensyn til religiøse minoriteter i offentlige institutioner? Går man ind for adskillelse af kirke og stat hvis man siger ja?

Hvorfor skulle vi det, hvis de ikke kan spise den gratis mad i institutioner, så må de tage mad med hjemmefra. Hvis man er kræsen og ikke kan spise maden, så tager man jo også selv mad med.
Hvis det drejer sig om offentlig badning, så har vi her i kommunen ikke badeforhæng. Det er jo kun kvinder der bader sammen og ingen mænd i baderummene. Og mig bekendt må kvinder alene sammen godt smide tørklædet, som de bærer i offentlige rum. Så hvor er problemet?

Vi er Danskere, og kunne vi flytte til evt. Tyrkiet og forlange trosfrihed, nøgenbadning på offentlige strande, speciel mad i skoler, forlange svinekød indført i skoler?

Og efter min overbevisning skal kirke og stat høre sammen. Danmarkts offentlige religion er Kristendommen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-06-08 21:16

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=268997

Hvornår er din eksamen overstået ?????

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-06-08 21:18

I foråret 69

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-06-08 00:51

Surt at være kurt, når man er for DUM og selvoptaget til, at lukke sine spørgsmål.

Tak ans

Kommentar
Fra : Eyvind