/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook med login
Fra : fredag
Vist : 492 gange
300 point
Dato : 04-06-08 13:27

Hej, jeg har på min outlook 2 email-kontoer og hvergang jeg åbner henter den fra begge kontoer. Fint nok. Men kan man ikke lave det sådan at jeg med et login kun henter fra den ene konto og med et andet login henter mails fra den anden konto??

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-06-08 13:30

Tjo - Der skal lidt mere detaljer frem hvis det er med hver sit login. Nu tænker jeg på omkring hvem der er udbyder osv.

Normalt ville jeg sætte det i grupper i stedet for ????
Funktioner/ indstillinger / email - hvor man kan konfigurere hvilke grupper der må hente post for hvilke konti!

Ellers er det at man skal lave nogle regler for hvad der skal stå i modtageradresse for at den kun henter den post til den ene konti

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-06-08 14:04

Hvordan mener du med grupper?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-06-08 14:11

At man kan gruppere hvilke konti der hentes fra!

Gruppe1 --> henter kun mail fra konti1
Gruppe2 --> henter kun mail fra konti2

Men det kommer så an på om det f.eks er gennem TDC - for så er deres mailboxe aliases - dvs samme postkasse - forskellig adresse.
Derfor laver man så regler der henter kun mail fra den ene modtager adresse og lader de andre ligge ?
Ellers tømmer den bare hele boksen - derfor spurgte jeg omkring dine oplysniger fra udbyder - hvordan og hvorledes mener du med dit spørgsmål.
Du er nok nødt til at uddybe det lidt - For mit gæt er nu mere at det er fordi førstkomne postklient tømmer postkassen totalt !

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-06-08 14:39

men jeg er stadig ikke med på hvor du vil oprette grupperne

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-06-08 15:41

Du går ind i funktioner/indstillinger/Konfiguration af email/Send og Modtag(midt på siden)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-08 16:21

Hvorfor overhovedet ulejlige sig med at lave grupper blot for 2 konti

Du kan da bare nøjes med at hente fra den ene...

Så lad være med at trykke på send/hent men på pilen ved siden af - så bestemmer du selv fra hvilken konto der skal hentes....

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 06-06-08 17:50

Citat
Hej, jeg har på min outlook 2 email-kontoer og hvergang jeg åbner henter den fra begge kontoer

Hvad mener du 2 email konto samme brugernummer "tdc" eller 2 "selvsttændige" mail konti hver deres bruger id "konto nummer/id"