/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
2 pc'ere deler switch..?
Fra : NielsPT
Vist : 446 gange
72 point
Dato : 05-03-03 16:23

Hejsa..

Jeg har to pc'ere der deler vores internet (cable) via en switch.. Begge computere kan altså være på nettet på samme tid.. Er det muligt at finde den anden computer via den ene computer, altså som et 2-delt lokalt netværk? Der er netkort i begge maskiner...

Håber på svar..
/Niels

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 16:44

Hej NielsPT

Ja ellers skal i bare kende hinandens IP-adresser.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-03-03 17:43

men hvordan får jeg pc'erne til at genkende hinanden..?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-03-03 17:44

-og hvordan finde jeg ud af hvilk ip-adresser computerne har?

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 72 point
Dato : 05-03-03 18:05

Har du ikke angivet en IP adresse til dine pc èr selv?..... Hvilket styresystem køre du?
Er det 98 el. ME ? tjek selv din IP adr. her http://ip.fergusons.dk/
Du skal også installere mirosoft klient, så Pc`erene kan " snakke sammen" Du skal samtidig oprette samme arbejdsgruppe eks.v MShome på begge maskiner

Flere spgs. vil jeg prøve at hjælpe dig

Mvh
Laurenzio

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 05-03-03 18:30

Tak for svaret laurenzio. det kan godt være jeg spørger om noget på et senere tidspunkt...
mvh Niels

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-03-03 18:43

selvtak Niels.....håber du kommer videre.
Du er velkommen til evt. at maile spgsm. til mig på "laurenzio2@hotmail.com"

Mvh
Laurenzio