/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 406 taber pusten ???
Fra : import1995
Vist : 3203 gange
20 point
Dato : 04-06-08 08:55

Jeg har en Peugeot 406, hvor jeg gerne skulle høre om nogen ved hvad det kan være der er galt, den starter normalt og når man har kørt kort tid taber den pludselig pusten, og uanset hvor meget man træder på steederen så vil den ikke tage ved, men slukker man så motoren og tænder igen hjælper det som regel, nogle gange skal man slukke og tænde 2 - 3 gange !!!!

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 04-06-08 09:30

skift tændrør og tændkabler og måske strømfordeler, har selv haft samme problem med min 306

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 04-06-08 09:51

Hvis den samtidig "hugger" i det lyder det som nævnt ovenfor som et tændingsproblem. Har selv afhjulpet lign. problem (dog ikke på 306) ved skift af tændrør+kabler+tændspoler.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 04-06-08 09:54

den hugger ikke i det, men vil bare ikke tage "føde" til sig, bliver helt død og træder jeg speederen i bund sker der ikke noget faktisk !

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 04-06-08 10:55

så vil jeg gætte på det er strømfordeleren, min isolering på strømfordeleren var tørret ind så hvis der lå bare en lille smule vand eller fugt sprang gnisten fra det ene tændkabel til det andet, når mortoren så var blevet lidt varm, eller jeg havde tørret strømfordeleren af så var der ingen problemer, så jeg skfitede den og havde ikke problemer med det siden.

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 04-06-08 11:10

det kunne sagtens være strømfordeler ja...
skal lige forstå noget korrekt - går bilen i stå eller går den blot i tomgang uden reaktion ved mere gas???
du skriver at der ingenting sker, men at man så kan slukke motoren og tænde igen...

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 04-06-08 11:55

Den går ikke i stå, men bliver bare total passiv, og vil ikke tage gas, kun meget meget lidt

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 04-06-08 12:49

Det er et karburatorproblem, enten forkert svømmerhøjde, eller uvirsom accellerationspumpe.
Hvis du tager luftfilteret af,kan du se ned i kaburatoren om der kommer en stråle benzin som fra en
vandpistol når speederen bliver trådt ned. Den ekstra indsprøjtning skal bruges når motoren skal op
i omdrejninger. En rensning af karburator og gennempustning af dyser, samt kontrol af benzinpumpen vil måske klare problemet. Mvh. K.

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 20 point
Dato : 04-06-08 12:57

Jeg kommer i tanke om dækslet til benzintanken, åndehullet i det er vel ikke tilstoppet, ved at køre en tur uden det kan hurtigt afsløre om der danner sig vaccum i tanken så pumpen ikke kan levere
benzin til karburatoren. Mvh.K.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 04-06-08 13:02

tak for de gode svar, jeg kigger på det !

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 04-06-08 13:02

Tak for svaret kogalejy.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 04-06-08 13:44

nu har jeg ikke hørt om en 406 der har karburator, men det kan da godt være det kunne være en mulighed også

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-06-08 20:09

Er det ikke indsprøjtning på din motor?
alimak