/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Audio/Video format junglen
Fra : Steenk1
Vist : 517 gange
85 point
Dato : 03-06-08 21:57

Kan nogen fortælle mig navnet på formaterne som bruges i henholdsvis dvd og cd brænding. Mit gamle b&o anlæg vil nemlig ikke acceptere hvad som helst.
Jeg desuden downloadet nogle film som er i et "avi" format. windows media player kan godt afspille lyden men ikke billedet. Hvilket format skal jeg brænde i for at min dvd afspiller kan afspille dem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-08 00:47

Du mangler et Codec i din computer, for at afspille avi på computeren, du kan hente gratis pakker der klarer flere formater, og som media player så bruger.

Du skal lade brænderprogrammet om at klare DVD-formatet, når du feks. fortæller brænderprogrammet Nero at du vil brænde en avi-fil til en DVD, ja så laver den også det rette DVD format, med dens mange vorb og VIDEO_TS osv, filer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich