/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan ikke logge ind ?
Fra : gwh
Vist : 1217 gange
170 point
Dato : 03-06-08 16:30

Hej
Håber i har et godt råd til, hvad der kan være årsagen til, at jeg ikke kan logge ind på kandu på min hjemme pc ?? men godt kan på min arbejds pc , jeg er helt ny bruger og allerede da jeg skulle bruge det tilsendte password ,kunne jeg ikke logge ind, jeg har kunnet logge ind uden problemer på min arbejds pc. og har også der kunnet skifte til privat password, håber på hjælp. På forhånd Tak.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-06-08 16:43

Prøv at holde Ctrl tasten nede, samtidig med at du trykker på Login, det løser indimellem problemet

Clou

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-08 17:06

du har ikke noget tilsendt password,
det laver du selv.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-08 17:08

Du har vel logget ud på arbejdspc?

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 03-06-08 18:36

kunnet skifte til privat password
Har du også besvaret den tilsendte mail, hvor du bliver bedt at logge ind, kan ikke huske, om det er en speciel side eller bare denne.
Ellers prøv at slet alle dine Cookies/ diskoprydning, det kan være det er den gamle Cookie, der laver numre med dig.
Afhængig af hvilken PC, du skiftede til dit nye password.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-08 16:54

Hvis den logger automatisk ind er det cookies og windows der husker den gamle password.
Jeg kan logge ind fra forskellige comp uden at logge ud på de andre. Så det bør du også kunne.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-06-08 17:23

Hej Tak Jeg har IKKE prøvet at opryde i cokkies / dyskoprydning det tør jeg ikke, hvad sker der så med mine andre login ting ? feks. netbank ? jeg har ikke på noget tidspunkt kunnet logge ind på min egen pc. heller ikke ved det aller første tilsendet password fra Kandu, jeg forstår, altså bare ikke, at jeg ikke kan logge ind, skriver mit bruger navn og password og trykker på login, så skifter siden bare til den samme login side igen, her på min arbejds pc. går det bare igennem.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 17:39

Det er fordi den blokere Logins/Popups/ og en masse andet lort på din hjemme pc.
Gå ind i Funktioner -> Internetindstillinger -> Privacy -> Og sæt den på medium.
Hvis den stadig ikke virker så gå ind i Funktioner -> Internetindstillinger -> Security -> og sæt den Lavt - men ikke slå den helt fra!!

Og bare rolig - du kan sagtens slette cookies og lave diskoprydning uden at der skal ske netbank og dine andre personlige ting noget som helst ;)

mvh scrub!

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 10-06-08 18:24

Hej Scrup TAK !
Det glæder jeg mig helt vildt til, at komme hjem i aften og få prøvet. Håber meget på at det virker
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-08 20:35

På et tidspunkt kunne jeg ikke logge ud af kandu, men jeg fik problemet løst ved .....

Funktioner ..... internetindstillinger ...... slet cookies

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 10-06-08 20:38

Det var så lidt ..
OG - lige endnu en ting:
Hvis nu mine 2 råd ikke helt virker, så gør som ans og slet cookies - din netbank er sikker!

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-06-08 17:28

ØV ØV !! Alle de gode råd, vil altså bare ikke virke på min pc. så nu er alle muligheder vel udtømt ??
Jeg har prøvet at skrive til kandu service, men de svare mig ikke. Jeg har aldrig før oplevet, ikke at kunne logge ind, har overhoved ingen problemer med det, på så meget andet jeg logger ind på.
Jeg er rigtig ked af, at jeg ikke kan deltage i de spændene ting, der er herinde på kandu, så mit næste spørgsmål er, lader jeg bare min profil herinde være , eller kan jeg slette mig igen ?
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 19:04

Du kan ikke slette profilen.

Har du fast IPadresse eller skifter den.

Måske har du fået en IPadresse som er bandlyst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-08 19:08

Citat
Medlemsdato : 02-06-2008
Seneste login : 11-06-2008

da du ikke har været bruger så længe så prøv at oprette en ny profil - for eks gwh2 - og se om det hjælper med en ny profil.

btw - bruger du det login du fik fra kandu eller et du selv har lavet om ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-06-08 19:26

Hej

Prøv at kigge på denne placering

Åbn Stifinder, WINLOGO+E, gå til Funktioner>Mappeindstillinger... klik på fanen Vis, rul ned til Vis skjulte filer og mapper, sæt prik i den og klik OK

Find C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies

Er der nogle Cookies med Kandu navn, så slet dem, det kan være:
BRUGERNAVN@www.kandu.txt
BRUGERNAVN@kandu.txt
BRUGERNAVN@cando.txt

Du kan også åbne Kandu, på en anden måde:
www.kandu.dk
kandu.dk
cando.dk

Prøv om du kan logge ind på en af disse.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-06-08 19:45

Hej Klaudi
Hvordan og hvor finder jeg stigfinder ?
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-06-08 19:51

Hej

Tasten med Windows Flaget=WinLogo
Tryk på WinLogo og E tasten samtidigt eller,
klik på Start>Alle programmer>Tilbehør, der skulle den være, hedder nok "Windows Stifinder"

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 11-06-08 20:01

stifinder finder du let, højreklik på startknappen nede i venstre hjørne, i toppen af panelet fremkommer - stifinder -

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-06-08 20:39

Tak skal i have, det bliver afprøvet lige så snart jeg kommer hjem
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-06-08 21:27

Citat
Det er fordi den blokere Logins/Popups/ og en masse andet lort på din hjemme pc.

det er garanteret her problemet er, men der er jo mange ting der kan blokere.
har du f.eks google toolbar eller yahoo toolbar kan det være en af dem der blokerer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-08 02:42

Din netbank kræver sikkert at du acceptere cookies, ellers kunne det være årsagen, Kandu kræver at kunne lægge en cookie for at logge ind, prøv fra Kontrolpanel at klikke på Internet indstillinger, og klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger, nede midt på klikker du på Avanceret, der kan du sætte markering i Tilsidesæt automatisk behandling af cookies og så skal der være prik i Accepter cookies fra oprindelig websted, det vil være en god ide´men ikke nødvendig at sætte prik i Bloker cookies fra Trediepart, det er min indstilling og jeg har aldrig problemer med at logge ind eller ud, eller skifte profil

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-06-08 18:20

tak til jer allesammen for al den hjælp i har givet mig, desværre er der åbenbart ikke noget der hjælper, Nyt brugernavn dúer heller ikke, (kan åbenbart kun have et brugernavn til hver mailadresse.) Denne her ( Find C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies )er prøvet men jeg havde ikke noget som helst der hedder Brugernavn\cookies jeg har ledet alt igennem. Jeg har heller ikke nogen Toolbar nogen steder. rådet fra o.v.n. er også afprøvet, mine instillinger var som dine.
Jeg har endnu engang prøvet at skrive til Kandu servic, men om de nogen sinde svare ved jeg ikke.
Jeg har altså lidt på fornemmelsen at det er mit login skærmbillede på min hjemme pc. der kan være noget galt med, login felterne er aflange og går ud over rubrikken hvor de de hørre til og ind i rubrikken med alle emnerne, på min arbejds pc. står de fint inde i rubrikken og er korte og firkantede, det er selvfølgelig også en gammel firkantet skærm. Jeg har også prøvet at blive ny bruger på en auktion, hvor jeg uden problemer kunne oprette mig og logge ind, som på alle mine andre auktion login, og så er der vel ikke noget der blokerer, skulle man mene.
Der er nok ikke mere at gøre,
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-08 18:29

Du skal lige gøre dette før du kan se C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies

Åbn Stifinder, WINLOGO+E, gå til Funktioner>Mappeindstillinger... klik på fanen Vis, rul ned til Vis skjulte filer og mapper, sæt prik i den og klik OK

Find C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Cookies

mvh klaudi

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-06-08 18:36

Hej klaudi
Det er lige præsis din opskrift jeg har fuldt, men jeg har altså ikke en der hedder sådan, jeg har så prøvet at "søge" og lede efter den, men finder ikke nogen Brugernavn \cookies
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 18:47

I Ie7>Funktioner>Internet indstillinger>Generelt>Browserdata>Indstillinger>Vis file>det er din browser cache.
Klik i toppen af mappen der åbner>mapper og du kan se de relevante mapper og stien til disse i venstre sides mappetræ,deriblandt cookies,se efter kandu.dk cooki eller
slet alle.

I generelt>browserdata kan du også slette disse filer>slet filer.

Manse9933

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-06-08 18:56

Tak Manse 9933
Det bliver afprøvet, når jeg har fri i aften.
Mvh. gwh,

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 18:59

Med dette lille program kan du slette
en masse forskellige tmp filer som programmer oprettet
deriblandt cookies,vis du vil frede cookies så
højreklik på linjen>internet cokkies>configuer
og flyt de cookies over i venstre side som du ikke
vil slette hver gang/når du bruger programmet.
kan starte med win,og slette de temp filer som er markeret
med et flueben,indstilles under det lille C nede
i højre hjørne,der kan man også indstille om man skal kunne se
de temp mapper der er tomme,vis, genstart programmet og
du kan se alle mapper.
http://www.diskcleaner.nl/

http://www.xs4all.nl/~mp2004/images/screenshot.png

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 19:00

Alt i programmet er sikkert at slette.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 19:03

cookies

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 19:22

Forresten>
Citat
Jeg har altså lidt på fornemmelsen at det er mit login skærmbillede på min hjemme pc. der kan være noget galt med, login felterne er aflange og går ud over rubrikken hvor de de hørre til og ind i rubrikken med alle emnerne

Lyder som din skærms DPI står for højt,indstilles
undre>Kontrolpaner>skærm>indstillinger>Avanceret>Generelt>DPI-indstillinger,normal/standart DPI er>96 DPI,tjek i dropdown menuen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 19:23

mindre DPI= mindre bogstaver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-06-08 19:31

Min egen DPI står på 115 DPI,fordi jeg gerne vil have større bogstaver på nettet(på systemer kan det ordnes under skærm udseednde>Avanceret),hos mig stikker de forskællige bokse/txt også uden for rammerne
her på kandu,siden er ikke bygget til at håndterer en stor DPI indstilling,en af de få.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-08 20:19

Citat
prøvet at "søge" og lede efter den, men finder ikke nogen Brugernavn \cookies

Brugernavn er det du hedder eller bruger til Login f.eks. gwh/cookies

mvh klaudi

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-06-08 20:46

HA ! OK , klaudi , så tror pokker, at jeg ikke kan finde det, så blev jeg igen klogere, prøver igen .Tak.
Mvh. gwh.

Hej Manse9933
Hvis dine login felter også rager ud , i de andre rubrikker, så tror jeg ikke jeg vil forsøge at rette på skærmen, alle de andre skærmbilleder passer jo også fint, men jeg ser lige nærmere på alle dine andre gode råd.Tak.
mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-08 00:40

Stort bille loader langsomt på en langsom forbindelse

http://manse9933.dk/test_info/kandu.jpg

Lege lege

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-06-08 00:40

billede

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-08 01:07

Jeg tror også at det er på grund af for høj DPI i dine skærmindstillinger, prøv at ændre til normal (96DPI) hvis den er stillet for kan der være problemer med logind, jeg foreslog en anden Kandu bruger at øge DPI på grund af at spørgeren havde problemer med at læse skriften på sin nye fladskærm, bagefter kunne spørgeren ikke logge ind på sin netbank, forsøg- du kan altid ændre tilbage hvis det heller ikke er løsningen

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 00:32

jeg er Tak til alle jer der har været så søde og rare at skrive aller de gode råd og prøvet at hjælpe mig, Jeg har prøvet at deaktiverer NORTON INTERNET SECURITY og jeg var ved at tabe både næse og mund, da jeg endelig lang omlænge kunne logge ind på min hjemme pc. Jeg ved godt at det jo ikke er særligt godt at deaktiverer den, så her er så den næste opgave til jer : Hvad gør jeg så nu ? skal jeg altid deaktiverer Norton, når jeg vil skrive med jer på kandu, eller er der noget jeg kan gøre, det er jo som sagt den eneste loging jeg her problemer med. Hvor pokker er nu den rubrik ,hvor man kan forhøje point med ?? mener at den var på denne side hvor jeg skriver dette her ?? eller hvad ??
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-06-08 00:41

som tidlige nævnt:
Citat
det er garanteret her problemet er, men der er jo mange ting der kan blokere.
har du f.eks google toolbar eller yahoo toolbar kan det være en af dem der blokerer

så vidt jeg husker er der er en toolbar (vist nok mun en enkelt knap) fra norton (hvis du da ikke har deaktiveret den)
her kan du tillade kandu, og så skulle det virke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 00:44

Nej du behøver deaktivere Norton hver gang, der må være en indstilling i programmet hvor du kan tillade logind, jeg gætter på indstillinger i firewall delen, jeg ved ikke om der er nogen Norton kyndige her i spørgsmålet, hvis der er så vent med at lukke til der er kommet indlæg du kan bruge.
Rubrikken til at forhøje point er her omkring skrive feltet så vidt jeg husker, du behøver ikke forhøje med alle de point som på forhånd er foreslået, og du kan kun forhøje to gange

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 15-06-08 01:00

Hej EXTERMINATOR Kan du evt. skrive det så en ikke så klog ( det er mig ) kan forstå det ? sådan spep for step ?
Mvh. gwh.

Tak o.v.n. Så blev jeg lidt klogere end jeg var lige før, så forstår jeg, hvorfor min rubrik for point er væk, jeg har forhøjet 2 gange
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-08 01:07

Der er en forklaring på alting jeg håber du får en god forklaring på dit Norton problem, der må jeg desværre stå af

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-06-08 01:24

det er desværre meget længe siden jaeg har arbejdet med NIS, så jeg kan ikke fortælle det step by step

sorry, lad os se om ikke der kommer en der selv bruger NIS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-06-08 05:51

Problemet kan være AD blocking,Reklame blokering.
Prøv at slå det fra eller sæt sider ind i regler
som ikke skal blokeres,kun en tanke,jeg kender ikke
NORTON,men har hørt om problemet før(kender ikke norton indstillinger)

http://www.telogis.com/i-have-norton-internet-security/

Annuller spørgsmålet
Fra : gwh

Dato : 18-06-08 12:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Men der kommet rigtigt mange gode råd, tak for hjælpen allesammen
Mvh. gwh.