/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
ftp siden er væk
Fra : minnam
Vist : 593 gange
500 point
Dato : 03-06-08 15:35

jeg har flyttet en hjemmeside til nyt webhotel . når jeg logger på ftp for at hente indholdet ned er der ikke noget. hvordan finder jeg selve siden og indhold.. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-08 15:48

Dit webhotel har ftp adressen med adgangskoden.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 03-06-08 15:53

jeg har logget på ftp men siden er der ikke...
det er mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-08 15:59

Hvis den er flyttet ind på det nye hotel, så har du vel prøvet med
www.domænenavn.dk/index.htm eller /default.htm
eller
www.domænenavn.dk/etsidenavn.htm

for lige at se om den er klar på hotellet.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 03-06-08 16:04

gentager... den er reg. på webhotellet, siden er klar og har fungeret tidligere, men nu intet indhold.. koderne virker og når jeg logger på så er der ikke noget at se eller hente ned..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-08 16:07

sorry det kunne jeg ikke se
Citat
jeg har flyttet en hjemmeside til nyt webhotel . når jeg logger på ftp for at hente indholdet ned er der ikke noget. hvordan finder jeg selve siden og indhold.. ?

Så ikke flere forslag..................

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 03-06-08 16:12

det er flot. tak
så gentager jeg spørgsmålet.
jeg har flyttet en hjemmeside til nyt webhotel . når jeg logger på ftp for at hente indholdet ned er der ikke noget. hvordan finder jeg selve siden og indhold.. ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-06-08 16:17

Hvad skriver siden, hvad kommer der frem hvis du skriver hjemmeside adressen i alm http://

http://www.hjemmesidenavn.dk ?

vh Ben

Kommentar
Fra : iah

Dato : 03-06-08 16:18

Et forsigtigt forslag: Har du forespurgt hos din udbyder af webhotellet?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-06-08 16:26

Kode
når jeg logger på ftp for at hente indholdet ned er der ikke noget. hvordan finder jeg selve siden og indhold.. ?

Er det på Webhotellet du flytter fra, eller Webhotellet du flytter til der er tomt?

vh Ben

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 03-06-08 16:45

når jeg logger på ftp så er der ikke nogen hjemmeside.... tidligere webhotel er lukket ned så gamle koder virker ikke... nye koder virker, og jeg g e n t a g e r: igen igen igen... der er intet indhold at hente ned fra hjemmesiden....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-06-08 16:48

hvorfor så ophidset?
Jeg kan ikke bidrage mere før du svare på mit uddybende spørgsmål...
vh ben

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 03-06-08 16:59

Hej
Når du logger ind på det nye webhotel skal du vel heller ikke downloade noget men tværtimod oploade hvad du havde liggende på det gamle webhotel?
mvh
Janus

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-08 17:06

minnam du er da overhoved ikke modtaglige overfor spørgsmål der kan lede os til en konklusion. Hvorfor skal vi så hjælpe dig.

Nu prøver jeg så lige.

Hvad hedder din hjemmeside?
Hvad er ftp adressen?
For du nogen fejlmeddelser?
Har du kontrolleret at du ikke logger ind på det gamle webhotel?

Du kan vælge og svare på ovenstående eller bare hidse dig mere op og så tror jeg bare vi vælger og gå uden om dine spørgsmål fremover.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-06-08 17:26

Hvis det er dit nye webhotel der er tomt, at der ikke ligger noget, kan være forståeligt nok....

Hvis det er sådan kan du jo up-loade en simpel index.html og se at dit ftp program virker.

Hvis du har betalt for en overflytning af data og side indholde, kan det jo være denne øvelse bare ikke er tilendebragt.

Ud fra dine formuleringer, syntes jeg ikke du har givet os så meget hjælp.

Når vi er flere der er i tvivl om dit spørgsmål, ville det være rart med lidt uddybende forklaringer.

Vi ønsker jo ikke at genere dig.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-08 17:59

..som andre har været inde på:

1.) Da du skiftede webhotel/-udbyder, flyttede du så selv alle data fra din 'gamle' hjemmeside til den 'nye' ? (..og hvortil ??? ..det ér vel til 'roden' = /, du har flyttet indholdet/index.html filen ?)

2.) ..og du har vel ændret ALLE 'ikke' relative sti-, samt absolutte http:// angivelser/henvisninger i din kode ?

VIGTIGT: Ellers er koden næppe flytbar !!!

3.) Er det blot domænenavnet på samme side du har ændret ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-08 18:01

Ps. ..at vide fra hvilket tidligere domæne ...og til hvilket nyt domæne du har flyttet dine data, ville også være en nyttig oplysning !

..for os 'andre' ...det er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-08 20:24

Citat
og jeg g e n t a g e r: igen igen igen... der er intet indhold at hente ned fra hjemmesiden....

Så må du jo bare oploade det igen du har vel en sikkerhedskopi

Du kan jo spørge dit nye webhotel, hvad der er sket, om de har haft nedbrud el. lign.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-06-08 22:57

Prøv at gå ind i ftp programmets indstillinger og find indstillingen(passiv mode),det kan være under firewall settings>og
sæt den til passiv mode.
Det kan hedde noget andet i dit ftp program men i filezilla hedder det det ovenstående,find en indstilling der hedder passiv mode.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 04-06-08 02:47

Til alle .. Undskyld hvis jeg har virket ubehøvlet og vred.. jeg var bare frustreret og troede jeg udtrykte mig klart.

jeg har ikke lavet hjemmesiden og den er nu ikke online mere. Jeg har ikke indholdet på min computer og efter overflytning og med koder osv troede jeg bare at jeg kunne hente siden ned. men det kan jeg så ikke.. undskyld hvis jeg har virket vrissen.. men i forstår sikkert min ærgelse over at min hjemmeside er væk. Jeg har ikke
lavet side og har forgæves forsøgt at få filerne.
Hjemmesiden blev pludselig lukket ned da webhotellet lukkede og derefter overflyttede jeg siden til en ny udbyder og har også kontaktet dk hostmaster.. jeg har de nye koder...de virker .. men når jeg går på ftp program så får jeg kun nogle få data filer og kan ikke se selve siden..

jeg prøver lige alle råd i har givet og vender tilbage..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-08 09:34

Du skal kontakte det hotel du flyttede FRA, de har med 100% sikkerhed en backup af dit site og den kan du få dem at sende til dig.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 04-06-08 09:39

som jeg skrev så lukkede mit webhotel pludselig ned.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-08 09:51

og der er ikke nogen mail adresse man kan skrive til eller et nummer man kan ringe til. Hvad hedder dit gamle hosting?

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 04-06-08 10:35

Tak for svaret molokyle.