/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Lyd på hjemmesiden!!!!!!!!
Fra : OranGina
Vist : 267 gange
20 point
Dato : 05-03-03 14:25

Hey... jeg har fundet et par koder på at sætte lyd på hjemmesiden fx:

<EMBED SRC="mymusic.mp3" AUTOSTART="true" LOOP="false">

MEN! Lyder afspiller jo KUN på den ene side.. hvis man skifter link på siden.. slukkes den.. Kan man ikke få en kode på lyd som bliver ved med at spille? Så man kan klikke sig rundt på ens hjemmeside.. og baggrunds musikken køre hele tiden.

Er det en slags frames man skal sætte ind eller..?

Plz hjælp.. :)
Hilsen Anders

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 05-03-03 16:19

Hejsa!

Det jeg kunne forestille mig var at man lavede en top-frame uden noget (måske en overskrift e.lign), og så satte koden ind der.... Bare sørg for at ingen af dine links linker til din top-frame, da musikken stopper hvis siden bliver "afloadet". Så jeg ville lave flg. sider:
index.html
<html>
<head>
<title>Title</title>
</head>

<frameset rows="5%,*">
<frame name="top" scrolling="no" noresize src="top.html">
<frame name="main" src="main.html">
</frameset>

</html>

Hvor top.html så indeholdte <EMBED SRC="mymusic.mp3" AUTOSTART="true" LOOP="false">

Jeg ved ikk om det hjalp... men ellers må du ty til større midler!

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : dkspeedo

Dato : 04-04-03 08:49

Hey OranGina

Ellers lav en skjult frame, enten top, bund, left or right. det er ligge gyltigt hvor du ligger den, bare lav den så smal uder border så den kun raver 1 pixel ud. og hvis du så laver den samme farve som din baggrund. Så er den usynelig.
og så kan du ligge din kode ind!!!

Håber det var svar nok!!!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 23-04-03 18:05

Ahem, er det bare mig, eller var det ikke på tide enten at lukke spørgsmålet eller give os lidt feedback??

MVH Ostemanden!