/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udskrivning af mappe indhold
Fra : k_m_s
Vist : 2147 gange
300 point
Dato : 02-06-08 18:17

Hej

Hvordan er det jeg får udprintet alle filers navne fra forskellige mapper.

Så jeg bare har navnene stående under hinanden.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-08 18:30

Hej

Klik Start/kør og skriv CMD
I dos-vinduet skriver du:
dir C:\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

Så bliver der oprettet en fil (oversigt.txt) med navne på alle mapper og filer der er i mappen C:\Dokumenter.
/s medtager undermapper.
/on sorterer efter navn.
/w er opsætning i 3 søjler (du kan droppe den).
> C:\oversigt.txt placerer det i den nævnte fil.

så kan du printe denne fil.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-08 18:31

jeg gør sådan:

klikker på visninger og vælger oversigt - markerer alle filer og klikker på udskriv i venstre side

forstod jeg dig ret ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-08 18:35

Her kan du hente et lille program der kan udskrive indhold af mappe:
PrintFolder 1.3
http://no-nonsense-software.com/freeware/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-06-08 20:09

Hej Klaudi.

Det virker som det helt rigtige men det er godt nok lang tid siden jeg har lavet noget i dos, så jeg må ha den skåret lidt mere ud.

Skal der være mellenrum eller ser det bare sådan ud ved / og \ ?
Jeg skal stå i roden når jeg skriver dir C:\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt ikke?
Og så med min sti ind til den mappe det handler om

Skal jeg skrive *.* ? for en mappe har jo ikke noget efternavn.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-08 20:18

Hej

Så'n her

dir(mellemrum)C:\Dokumenter\*.*(mellemrum)/s(mellemrum)/on(mellemrum)/w(mellemrum)>(mellemrum)C:\oversigt.txt

men hvis der smutter et (mellemrum) virker det bare ikke, andet sker der såmænd ik'

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-08 20:23

Hov glemte lige:

*.* angiver at du vil liste alle filer, mappen angiver du i dir c:\Dokumenter
hvis du kun vil liste tekstfiler skal du skrive *.txt istede for *.*

/s medtager undermapper

mvh klaudi

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 02-06-08 21:06

Hvis jeg laver det i bib. Kim Mortensen skriver den dette.

C:\Documents and Settings\Kim Mortensen>dir C:\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\ove
rsigt.txt
Den angivne fil blev ikke fundet.

C:\Documents and Settings\Kim Mortensen>

Jeg har også prøvet at stå i bib. Dokumenter og gøre det og også fra roden og den siger den ikke fandt filen.

Nogen ideer?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-08 21:24

Du skal skrive ca. så'n her:
dir C:\Documents and Settings\Kim Mortensen\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

Det her er kun et eksempel, som forusætter at du har en mappe på drev C: der hedder Dokumenter

dir C:\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

mvh klaudi

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-06-08 14:00

Hej

Jeg har prøvet Print Folder og den virker. Men den skriver kun hvilke undermapper der er i den valgte mappe, ikke indholdet af undermapper og undermapper o.s.v.

Findes der noget der gør det?

Klaudi, jeg kan ikke få det andet til at virke.

God week end.

Kim

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-08 14:31

Brug Karen's Directory Printer - den kan det du ønsker. Printer også filer i undermapper.

Kan downloades her:

http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

/aaron

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-06-08 17:28

Prøv dette:
dir C:\"Documents and Settings"\Kim Mortensen\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

Der skal anførselstegn på fordi der er mellemrum i stien.
Virker på min.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-06-08 20:31

Hvo'n gik det, fik du udskrevet mappe indhold?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-06-08 12:38
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-06-08 12:49

Lige en rettelse:
dir C:\"Documents and Settings"\"Kim Mortensen"\Dokumenter\*.* /s /on /w > C:\oversigt.txt

Der skal anførselstegn på fordi der er mellemrum i stien.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 15-06-08 19:57

Hej

Jeg har ikke haft så meget tid men er ved at kigge på karenware.

hilsen

Kim

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 17-06-08 21:00

Tak for svaret aaron.

Det var et super program. Da jeg havde fået sat fluebenene de rigtige steder ståd det lige som jeg ville ha det.

Tak for det link.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-06-08 21:16

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 18-06-08 01:35

Ja Karen's Directory Printer er et udmærket lille program. Det glæder mig at det også kunne hjælpe dig.

Tak for pointene.

/aaron