/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition reparation
Fra : thulin
Vist : 2335 gange
100 point
Dato : 02-06-08 15:34

Er der nogen som kan anbefale et firma som kan reparere aircondition, omkirng Viborg ?

Jeg kan sagtens selv søge på nettet, og der er også masser af firmaer som tilbyder at lave service på min aircondition. Service betyder at fylde kølemiddel på og skifte tørfiler.
Men jeg leder efter et firma som reeltset ved lidt om at lave aircondition, skifte O ringe, pakninger osv. da jeg er træt af at betale for at få service (fyldt min aircon) hver 6 mdr. Nu har den kørt 7 år uden efterfyldning og service, så det tyder jo kraftigt på at der er en utæthed.
Der er tilsat sporemiddel osv osv. men det lader ikke til at der er nogen som rigtig ved noget om rep. af airconditioner

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-08 15:46

HV-elektro i Holstebro er eksperter. Jeg kan ikke lade være med lige at høre om du husker at bruge din aircondition regelmæssigt også om vinteren? Det er vigtigt, da o-ringene tørrer ud og bliver utætte ved for lange pauser. Det kan også være et problem, hvis du har for lange perioder uden påfyldning, da det godt kan tage et par opfyldninger, at få systyemet helt tæt igen.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-06-08 17:17

Der er klimaanlæg i den så kompressoren kører altid, samtlige 320.000km

Pakninger går jo til med tid. Vandpumpe m.m. plejer også at være trætte i pakningerne efter 2-300.000km

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 02-06-08 17:39

Hej thulin

Jeg kan varmt anbefale "Din Bilpartner" i Haderup - midtvejs mellem viborg og Holstebro ca 30 km.

Her er det Hans Lauridsen som er mester og han har haft dette værksted i over 30 år og har lavet mange biler i min familie både billigere og bedre end andre værksteder.

Her betaler du også kun den relle time pris ... ikke noget med på begyndt time... og han afregner i 15 min intervaller!!

Fusses

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 02-06-08 17:39

Hov... glemte lige et telefon nummer : 9745 2375

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 02-06-08 23:10

Der er nu en del forskel på pakninger i vandsystemet og i klimaanlægget..... Hv-elektro er specialister.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 03-06-08 12:10

Tak for svaret Schultz.