/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
I tvivl om flexi a batt
Fra : kristianc
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 02-06-08 12:12

Hej
Jeg skal til at bestille nogle Flexi A-batts, men blev pludselig i tvivl efter at have læst :

Rockwool Flexi A-Batts i tykkelse 30 - 70 mm kan give sig op til 20 mm og op til 40 mm i tykkelse 95 - 245 mm. Den fleksible side er markeret med en grøn stribe.

Vil det sige at ALLE batts enten kan give sig i længden eller bredden ELLER skal man når man bestiller huske at sige at man skal have dem der kan give sig i bredden? Måske et dumt spørgsmål. men jeg blev lige i tvivl.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-06-08 13:37

Ingen dumme spørgsmål men dumme svar Så vidt jeg husker er de alle med grøn markering

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 02-06-08 14:54

Hvad mener du? Synes ikke jeg blev klogere. Jeg vil gerne bestille nogle der kan give sig i bredden... Skal jeg så bestille dem specielt eller bare købe flexi a batts så kan de det?

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 02-06-08 18:43

du kan ikke vælge de kan kun give sig i længden

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-06-08 22:36

Rockwool Flexi A-Batts i tykkelse 30 - 70 mm kan give sig op til 20 mm og op til 40 mm i tykkelse 95 - 245 mm. Den fleksible side er markeret med en grøn stribe.

Jeg læser det sådan:
Batts der måler 30 -70 mm i tykkelsen kan give sig op til 20 mm og batts der måler 95 - 245 mm i tykkelsen kan give sig op til 40 mm.
Altså de tykke batts kan give sig dobbelt så meget som de tynde.

Bjørn

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 03-06-08 09:14

korrekt men i bredde eller længde retningen ?

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 03-06-08 09:17

Fra Rockwools hjemmeside:

Rockwool Flexi A-Batts kan fra tykkelsen 30 - 75 mm flekse 20 mm. Flexi A-Batts i tykkelsen fra 95 mm og opefter kan optage variationer i produktets længde eller bredde på op til 40 mm. Den kantflade, der kan flekse, er mærket med en grøn streg.

Men stadig er jeg i tvivl om at det er alle Flexi A-batts der kan ENTEN flexe i bredden eller længden. Eller skal man specifik bestille dem med grøn streg på siden (altså bredden) ?

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 03-06-08 15:47

jeg har jo svaret dig! de kan give sig i længden. jeg ved det, er tømrer og bruger ofte denne isolering

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 03-06-08 15:48

og kun længden!

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 03-06-08 15:48

ellers så ring dog til rockwools kundeservice

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 25 point
Dato : 03-06-08 21:14

Rockwool Flexi A-Batts kan fra tykkelsen 30 - 75 mm flekse 20 mm. Flexi A-Batts i tykkelsen fra 95 mm og opefter kan optage variationer i produktets længde eller bredde på op til 40 mm. Den kantflade, der kan flekse, er mærket med en grøn streg.

Dette læser jeg således:
Forudsat at teksten er skrevet af en der kan dansk, må det betyde at man kan vælge om det er i længden eller i breden man vil have flex muligheden.
Hvis det var både i længde og brede skulle der have stået "og".
Jeg ville vælge batts der kan give sig på længden, altså på tværs af battsen.
Når du isolere skal du isolere i, såkaldt "forløb" d.v.s. at det stykke du skære af når du anbringer den første batts, hvor du har skåret flexen af, starter du med næste gang, og så fremdeles.

Bjørn

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 04-06-08 09:05

nenner1 > Som du kan se er jeg ikke den eneste der læser det som at den kan give sig i bredden også.

Bjørn> Sådan læser jeg det også. Jeg studsede over det fordi når man bestiller på diverse hjemmesider, får du ikke den valgmulighed. Derfor blev jeg i tvivl. Tak for input

Godkendelse af svar
Fra : kristianc

Dato : 04-06-08 09:06

Tak for svaret BjornJ.

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 04-06-08 15:36

Så ringede jeg lige til Rockwool alligevel.
De kan enten give sig i bredden eller længden, men længden kan godt være kortere end bredden. Og det skal forståes således at det første tal fx 600x900 giver den fleksiible side.
Dvs et batt der hedder 600x900 kan give sig i "bredden"
og et batt der hedder 900x600 kan give sig i "længden"
:)

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 04-06-08 22:35

Så blev vi så meget klogere. Forstod du min forklaring om at isolere i forløb?

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 04-06-08 23:27

Hej Kristianc

Jeg kommer lige i tanke om at det er dig med krybekælderen.
Hvordan går det?
Det havde nok været sjovere at isolere før varmen kom, men det er måske ikke så slemt nede i kælderen.

Bjørn

Kommentar
Fra : kristianc

Dato : 06-06-08 14:43

Hejsa
Ja det forstod jeg :)
Jamen det går ok. Jeg har skrevet til dig, for jeg forstår ikke helt hvordan den tang der du har sendt, skal bruges ;)