/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jeg fortsætter
Fra : dr_dem
Vist : 696 gange
500 point
Dato : 01-06-08 19:36

Hej venner
Fra : jyttew Vist : 158 gange
100 point
Dato : 30-05-08 14:05

--------------------------------------------------------------------------------
Hej venner nu er det galt igen kan i hjælpe mig, det er den kære Mette Grydsdatter død hvordan
regner jeg ud hvornår hun er død.

Ribe Malt Læborg AO 1759- 1785 opslag 182
der står nogle tal oppe for oven hvad betyder de, jeg har fået det at vide men har glemt det

venlig hilsen Jyttew

--------------------------------------------------------------------------------
Favorit

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 30-05-08 14:16

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Jytte

de tal der står ovenover hører til Mickel som er 11 maaneder og 3 uger.

Jeg læser det om Mette Gydesdatter således:
d. 2de Febr - Mette Gydesdatter i
Gamelby 76 Aar Gl.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-08 19:19

--------------------------------------------------------------------------------
Er det mon hende her? eller snarere hendes mormor?? Svend
"
GYDESDATTER, Mette Marie Christening Date: 7 Dec 1755 Grindsted, Ribe, Denmark
Father: Gyde MADSEN

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-05-08 19:34

--------------------------------------------------------------------------------
Hed hun også Lene?
"
Ribe, Gørding, Jernved, Plougstrup Bye, Malt Herred, En Gaard, 93, FT-1840
Jens Sørensen 45 Gift Gaardmand
Mette Lene Gydesdatter 43 Gift Hans Kone
Laust Hagen Jensen 14 Ugift Deres Søn
Ane Jensdatter 83 Enke Aftægtskone
Ane Johanne Pedersdatter 11 Ugift Pleiedatter

Ribe, Gørding, Jernved, Plougstrup Bye, en Gaard, 1, FT-1845
Jens Sørensen 50 Gift Gaardmand Kalslund Haderselv Amt
Mette Lene Gydesdatter 48 Gift hans kone Vamdrup Sogn, Ribe Amt
Lauridz Hagen Jensen 19 Ugift Deres Søn Her i Sognet
Ane Johanne Pedersen 16 Ugift Pleiedatter Hørup Sogn, Weile Amt
"
Vist for ung?? måske et barnebarn??? Svend

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 30-05-08 19:58

--------------------------------------------------------------------------------
hej, hun hedder kun (Mette),hun blev gift med Claus Michelsen d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe
men hvor når er Mette så født når hun døde 76 år gl.

venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 06:39

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis hun er død 76 år gammel i 1761 må hun være født i 1685 et eller andet sted i området måske

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 07:18

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
hej, hun hedder kun (Mette),hun blev gift med Claus Michelsen d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe

Og så er hun blevet gift som 35 årrig

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 07:20

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
d. 6-5-1725 i Læborg Malte Ribe

Kan ikke finde dem i kirkebogen

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 11:41

--------------------------------------------------------------------------------
hej dr_dem
Mette er gift 6-5 1725 arkiv onl 1720-1758 opslag 176
hvor dan kommer du til at hun skulle være 35 år da hun blev gift ?
den Nysgerrig
venlig hilsen Jytte

Accepteret svar
Fra : dr_dem
Modtaget 100 point
Dato : 01-06-08 18:10

--------------------------------------------------------------------------------
Ribe Malt Læborg AO 1759- 1785 opslag 182
Jeg læser det om Mette Gydesdatter således:
d. 2de Febr - Mette Gydesdatter i
Gamelby 76 Aar Gl. (1761) der står kun 61 det år hun er begarvet som der står oppe for oven, det der står ved siden af er viet folk. det er så mig der regner forkert for hvis hun er død i 1761 som som der står i kirkebogen 76 år gammel er hun fra 1685 og hvis hun bliver gift i 1725 er hun alså 40 år gammel????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 18:25

--------------------------------------------------------------------------------
Og der står 25 marts 1725 og for mig står der ikke METTE men det er svært at læse

Godkendelse af svar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 19:00

--------------------------------------------------------------------------------
Tak for svaret dr_dem. venlig hilsen Jytte.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:04

--------------------------------------------------------------------------------
Vi er er ikke færdi det hele skal findes og også hvor hun er født

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:06

--------------------------------------------------------------------------------
eller opgiver du??????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:20

--------------------------------------------------------------------------------
Deer er en hel masse der ikke passer gift som 40 år (måske 2gang) og måske ikke hende
for der stod vi?be?te ,men det kan være at præsten har været halvfuld den dag

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 01-06-08 19:22

--------------------------------------------------------------------------------

dr_dem
Nej jeg opgiver ikke noget, jeg modtager gerne alt hvad du kan finde til mig, for mine Hjerneceller
er helt døde

med venlig hilsen JytteW

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-06-08 19:27

--------------------------------------------------------------------------------
rolig nu det er måske ikke scannet ind endnu, men der er meget der ikke passer sammen med det du kommer med

Kommentar
Fra : jyttew

Dato : 02-06-08 09:49

dr_dem
Hej jeg har fundet nogle børn til den kære Mette
Maren Clausen født 1725 Ao 1720-1758 opslag 175
Ellen Mickelsen født 1728 Ao 1720-1758 opslag 181
Knuid Mickelsen født 1720 Ao 1720-1758 opslag 187
Laurids Mickelsen født 1735 Ao 1720-1758 opslag 205
alle af Ribe Malt Læborg
Michelsen er det med k eller h? det første barn hedder Clausen efter hendes far
men de andre hedder Michelsen ????

Venlig hilsen JytteW.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 18:58

Kikker på det når jeg har tid, tror så at mette har værert gift før måske derfor en Clausen (måske)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 19:12

Forøvrigt er der en vej i Læborg der hedder FRU METTES VEJ ?????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 19:30

Maren Clausen født 1725 Ao 1720-1758 opslag 175 HER STÅR INTET OM mette
Ellen Mickelsen født 1728 Ao 1720-1758 opslag 181 INTET OM METTE
Knuid Mickelsen født 1720 Ao 1720-1758 opslag 187 INTET OM METTE
Laurids Mickelsen født 1735 Ao 1720-1758 opslag 205 INTET OM METTE
Tror du er på vildspor og du gætter lidt

Dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 19:40

Og 1720 hvor kirkebogen starter er damen 35 år, så det kunne være man skulle i domskirkebogen der går længere tilbage?????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 20:46

Har skrevet til Arkivalieronline og spurgt om der findes noget fra Ribe, Malt, Læborg før 1720, og får nok svar om nogle dage

dr.dem

Annuller spørgsmålet
Fra : dr_dem

Dato : 02-06-08 20:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål