/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Forsikring og vandskade
Fra : maya123
Vist : 1958 gange
200 point
Dato : 01-06-08 11:40

Hej

Jeg bor til leje i et større boligselskab.

Vi havde et skadet vand-rør i kælderen, hvor alle beboer har et kælder-rum.

Vandet stod 5-6 cm, både i gangen og i flere af beboernes rum.

Mange af mine ting er fuldstændig ødelagt.

Det var i første omgang meget svært at få fat i et bestyrelses-medlem, men jeg fik fat i en der sidder i bestyrelsen og han ringede akut til en VVS.

De fandt ud af at var et silende vandrør i en anden beboers rum, lige overfor mit rum.

VVS fik lukket hullet i røret og fik taget meget vand op, men kun ude i gangen, ikke inde i rummene.

Ved 20 i går aftes var igen nede og se på skaden, men turde ikke bare lade det være, da flyttekasserne havde suget godt til sig. Altså skaden ville blive større, hvis jeg ikke selv gjorde noget.

Jeg ringede til ISS, en skadeservice og de kom og prøvede at suge vand op. ISS sagde at det var et forsikrings-spørgsmål, men jeg kom til at stå som, den der havde bestilt skadeservice.

Klodsede de nederste flyttekasser op og satte en af-fugter, som skal køre nogle døgn.

Jeg mangler stadig, at der ligesom er nogle der tager sig af det økonomiske.

Her til morgen, ringede jeg så til min egen indbo-forsikring, de sagde at det var bolig-foreningens forsikring, der skulle betale for ISS og ødelagt indbo.

Samtidig har jeg sendt en mail til vores beboer-formand og til selve hovedkontoret i det store boligselskab.

Så så jrg lidt på deres hjemmeside (Boligselskabet), de skriver at de kun er dækket for tage og mure osv.
Der er tegnet bygningsforsikringer.

Ja, men nu er det jo en vandrør og en skade på beboers ejendele.
+ Skadeservice.

Det er AAB og der står:

AAB har tegnet en bygningsforsikring, som dækker skader på selve ejendommen. Det indebærer, at enhver skade som f.eks. brand-, storm-, vandskader og indbrud (men kun på ejendommen) er dækket under denne forsikring. Det er beboerens eget ansvar at tegne en indboforsikring.

http://www.aab.dk/Forsikringsforhold.103.aspx

Så har jeg ringet til de der Willis, men ingen vil rigtig gøre noget på en søndag og nu står af-fugteren jo også dernede.

Hvem skal nu betale? Og hvor havner jeg.

Jeg har taget digital-billeder af skaden, skaderne.

Kan jeg gøre mere, lige i dag?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-06-08 11:41

Glemte, skaden blev opdaget i går, lørdag.

Mvh Maya123

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-08 11:59

I morgen kontakter du dit eget forsikringsselskab, da det er din indboforsikring, der skal dække dit indbo.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-06-08 12:22

I dine forsikrinspapirer (Policen)står der sikker en mailadresse, hvor du skal anmelde skaden.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-06-08 12:25

Hej begge to.

Tak for svar, men jeg havde fat i min egen forsikring i morgen + nu kl. 11-30

De siger hele tiden, at det er ejendommen og boligselskabet, der skal betale. De tager ikke i mod min anmeldelse!!!

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-06-08 12:27

Ja, mam kan godt anmelde skader via deres hjemmeside.
Det er TRYG forsikring, men hvis det er vandskader, skal man ringe!!

Og det har jeg gjort to gange i dag.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 01-06-08 12:41

Indbo er lejeren egent problem. Du skal kontakte dit forsikringsselskab som evt. skal erstatte dine ødelagte ting. Der står mange gange i policen at ting i kælder skal stå 10cm over gulvet før tingene er dækket.
Jeg har selv haft en vandskade (utæt tag) i en udlejningsejendom hvor noget inventar hos en lejer blev ødelagt. Dette betalte min forsikring ikke, det er lejerens problem at forsikre sine egne ting.
Det er korrekt nok at det ikke er boligforeningens problem hvad der bliver ødelagt af beboernes egne ting.
Bagefter kan det godt være at nogle forsikringsselskaber prøver at få penge fra boligforeningens forsikring, men det er ikke dit problem.
Læs din police og anmeld skaden og få en skadeanmeldelse tilsendt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 01-06-08 12:45

Tak for svaret hawaii7.

Jeg må ringe igen i morgen. Dem der tager telefonen i dag, siger de bare sidder som akut.

Så jeg prøver igen i morgen.

Tak til jer andre, også

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 02-06-08 11:02

Vil bare skrive, at jeg nu endelig har fået kontakt til forsikringen. PYYHHA.

God dag og tak