/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløst problem
Fra : egoland
Vist : 1012 gange
100 point
Dato : 01-06-08 11:04

Har geninstaleret en Zepto 3215w, men kan ikke få det trådløse netværkskort til at fungere. I enhedshånteringen siger den, at driveren ikke er instaleret. Den medfølgende driver-DVD er heller ikke til nogen nytte, for enten indlæser den ikke driveren, eller også er det den forkerte. Ved nogen, hvilken driver, der skal bruges? Jeg synes, Zepto's hjemmeside er noget u-overskueligt rod, så kom kom med et model-nr, el. lign, eller et link.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-08 11:22

Citat
3215W er testet til at virke sammen med Ubuntu Linux 7.10, Out-of-the-box. Det vil sige at alt virker på maskinen fra start Inkl. skærmkortet og Intel Pro/Wireless 4965 netkortet. ALSA driveren (Advanced Linux Sound Architecture) skal opdateres for at få lyd.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 12:12

ja det ville være rart og vide om vi snakker win -xp eller -vista eller linux?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-08 12:40

Kom ind og deltag i dit eget spørgsmål, hvilken styrsystem og hvilken trådløs netkort ?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-06-08 13:15

Det er Vista, nu er det jo li'som postet under Windows, så der er enten XP eller Vista el 2000

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 13:21

godt så fortæl os om det er 2000, XP eller vista.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-06-08 13:24

VISTA!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 13:24

det må være vista.
Kig her: ftp://ftp.zepto.dk/Znote3415W/Drivers/Vista/

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 01-06-08 13:35

Nogo! Har tjekket den, men der henvises til at kigge under wireless lan længere oppe på den forgående side. Og det er her det bliver langhåret, for hvilket netkort er der i? I øvrigt er det Vista 64 bit, vi har.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-08 13:46

Du kan hente drivere til 2 trådløse netkort, hvis du ikke ved hvilken netkort, kan du finde ud af det i Systemoplysniger, her er link til begge 2: http://zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=182 rul ned og klik på Vista 64bit driver, eller: http://zepto.dk/Information/Default.aspx?informationid=471 klik på Vista 64bit driver

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-06-08 13:48

gå ind på www.lavalys.com og download og installer everest, det kan fortælle dig hvilket netkort, type og mærke osv osv osv, alt du du skal vide for at kunne finde en driver.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-08 14:00

Everest er god nok, men ikke gratis på den side, hvis du vil hente og bruge Everest så hent den her: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html klik på et af de amerikanske flag og download starter automatisk, klik ikke på noget på den nye side

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 01-06-08 18:14

Tak for svaret o.v.n.. - - det var den sidste, af de to, der virkede. Når man ikke engang ved, at den klarer 300 mb, er man lidt lost. Men nu kører det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-06-08 18:45

Godt du fik det til at virke tak for point